Vegye fel velünk a kapcsolatot futómű beállításhoz!
A futóműnek a dolga, hogy százszázalékosan biztosítsa a tapadást az autó kerekei és az úttest között, a haladó gépjármű könnyen kormányozható maradjon, úgy egyenes mint ívmenetben.
A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be.
Az autó futóművét, felfüggesztéseit igénybevétel alatt különböző behatások, deformálódások érhetik pl. járdára felállás, kátyú, maximális súlyterhelés kihasználása, lehetséges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, utánfutása, dőlése. Ezért létfontosságú a vezetés biztonsága miatt a futóműállítás. Nem túl biztonságos és fárasztó a rossz futóműves autó vezetése, mert folyamatos kormány korrekciót igényel. A rossz futóműkonfiguráció a kerékcsapágyakat, felfüggesztéseket, a gömbfejeket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és lényegesen rongálja a gépkocsi egyenesen való futását, s ezzel növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál úgyszintén szokatlanul viselkedhet a gépkocsi.
A leggyakoribb mai korszerű autóknak az elülső és hátulsó futóműve is beállítható – kivéve a merev hátsóhíddal rendelkező gépkocsi. Szintén oly fontos a hátulsó futómű állítása, mint az első tengelyen történő állítás, mivel ennek elmaradásában elhúzás, gumikopás, kormány ferdeség lép fel. Ezeket a feladatokat csak egy speciális, négy mérőfejjel ellátott műszerrel lehet tökéletesen beállítani. A nem állítható, merev hátsó hídnál is roppant fontos a hátulsó futómű mérése, mert csak így kapunk összképet geometriájáról. Így érdemes évente egyszer – használattól függően 10.000 – 15.000 kilométerenként a futóműállítás, és analizálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett rendellenességek pl. fékcső repedezés, féltengely gumiharangok állapota, olajfolyás, kipufogó, gömbfejek, stabilizátor stb.
Az időben végrehajtott átvizsgálás csökkenti az üzemeltetési költséget, növeli az üzembiztonságot, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen feltétlenül bennünket
- kopogó hang
- fékezésnél kormányrázás
- búgó, morgó hang a keréktől
- kanyarodásnál visító gumik zaja
- gumik peremének szabálytalan kopása
- kormányrázás 60 km/h-től 120 km/h-ig vagy afelett
- kis íves kanyarnál jelentős kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
- nagymértékben félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.
- nyomvályúra túl érzékenyen válaszol a gépkocsi (kivéve a gyári gumiméretektől való különbség vagy a túl nagy ET szám)
A futómű beállítás menete
- állapotelemzés
- futómű beállítása
- próbaút
Műhelyünkben egy időben egy autót tudunk fogadni futóműállításra.
Műszerünk négy mérőfejes, a mai kor technikai csúcsát képviselik.
A garantált, optimális futóműállítás feltétele, hogy hibátlan legyen a felfüggesztés, nem félrekopott és nem egy másik, rossz futóművel futott autóról leszerelt gumiköpennyel rendelkezzen a gépkocsi.
Szervizünk teljes körű futóműjavítással áll rendelkezésére. (komputeres, infrás készülékünkkel)
Megfelelő futómű beállítás után
- optimális, biztonságos útfekvés
- helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)
- optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolatokon is
- biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)
- pontos egyenesben tartás
- az abroncsok idő előtti kopásának kiküszöbölése
Milyen következményeket okozhat a rosszul beállított futómű?
- A gumik gyorsabban és nem tervezett módon kopnak, ami idő előtti cserét igényel, ráadásul az Ön kontójára.
- Csökken a futásteljesítmény.
- Eldeformálódhatnak a felnik.
- Bizonytalanná, kiszámíthatatlanná válik az autó, főként kanyarodáskor.
- Az autó kormányzása folyamatos korrigálást igényel, ami plusz terhet ró a sofőrre, elvonhatja a figyelmét.
- Ha huzamosabb ideig közlekedik rosszul beállított futóművel, egy idő után a gömbcsuklók és a csapágy is felmondja a szolgálatot, meghibásodhatnak a felfüggesztések, és nagyobb teher nehezedik a lengéscsillapító szárra.
- Megnő az autó üzemeltetési költsége.