• qxif-envelopeszerviz@auto-doktor.hu
  • qxio-ios-telephoneKözvetlen elérhetőség: +36-84/519-219
  • Online szerviz időpont igénylés
  • Nyitólap
  • Kiemelt termékek
    • Liqui Moly
    • MoS2
    • Black Diamond
    • Molygen
    • Partnerek
  • Használtautó átvizsgálás
  • Elektronikus ügyféldialógus
  • Szerviz és alkatrész
    • Kipufogórendszer
    • Motor
    • Vezérlés
    • Dízel befecskendezők
    • Üzemanyagrendszer tisztítás
    • Automataváltó olajcsere
    • Futómű szerviz
    • Lengéscsillapító
    • Fékrendszer
    • Fékbetét akció
    • Akkumulátor
    • Klíma szerviz
      • Autóklíma javítás
      • Autóklíma tisztítás
      • Autóklíma töltés
    • Klímakarbantartó berendezés
    • GPS rendszerek
    • BMW-Partner szerviz
    • Ford-Partner szerviz
    • Intelligens diagnosztika
    • Téli, nyári átvizsgálás
    • Szélvédőcsere és javítás
    • Szélvédő javítás
    • Szélvédő csere
    • Karosszéria javítás
    • Fényszóró felújítás
    • Bosch injektor bevizsgálás
    • Kamera és radar bevizsgáló rendszer
  • Hatósági vizsga
    • Műszaki vizsga és zöldkártya
    • Emisszió mérés
    • Eredetvizsgálat
  • Időszakos szerviz
    • Az olajcsere specialista
    • Kenőanyag lexikon
  • Gumiabroncs
    • Mi az a TPMS rendszer?
    • Gumiabroncs jelölések
    • Abroncsgáz feltöltés
    • Gumiszerviz igazolvány
    • Gumiabroncs garancia
    • Gumiabroncs
    • Alufelnik
    • Keréktár szolgáltatás
    • Defekttűrő gumik
    • Kerékmosó berendezés
    • Szerelés, centírozás
    • Gumicsere
  • Szolgáltatások
    • Garancia program
    • Szervizautó szolgáltatás
    • Biztonsági átvizsgálás
    • Autóvásárlás utáni teendők
    • Asistencia
    • Flotta szolgáltatás
    • Szervizkönyv
    • Díjtalan olajutántöltésDíjtalan olajutántöltés
    • Olajrendszer tisztítás
    • Motor Check Up
    • Törzsvásárlói kártya
    • Autómosás, ápolás
  • Franchise
    • Az Autó-Doktor Modul rendszer bemutatkozik
  • KapcsolatKapcsolat
  • Nyitólap
  • Kiemelt termékek
    • Liqui Moly
    • MoS2
    • Black Diamond
    • Molygen
    • Partnerek
  • Használtautó átvizsgálás
  • Elektronikus ügyféldialógus
  • Szerviz és alkatrész
    • Kipufogórendszer
    • Motor
    • Vezérlés
    • Dízel befecskendezők
    • Üzemanyagrendszer tisztítás
    • Automataváltó olajcsere
    • Futómű szerviz
    • Lengéscsillapító
    • Fékrendszer
    • Fékbetét akció
    • Akkumulátor
    • Klíma szerviz
      • Autóklíma javítás
      • Autóklíma tisztítás
      • Autóklíma töltés
    • Klímakarbantartó berendezés
    • GPS rendszerek
    • BMW-Partner szerviz
    • Ford-Partner szerviz
    • Intelligens diagnosztika
    • Téli, nyári átvizsgálás
    • Szélvédőcsere és javítás
    • Szélvédő javítás
    • Szélvédő csere
    • Karosszéria javítás
    • Fényszóró felújítás
    • Bosch injektor bevizsgálás
    • Kamera és radar bevizsgáló rendszer
  • Hatósági vizsga
    • Műszaki vizsga és zöldkártya
    • Emisszió mérés
    • Eredetvizsgálat
  • Időszakos szerviz
    • Az olajcsere specialista
    • Kenőanyag lexikon
  • Gumiabroncs
    • Mi az a TPMS rendszer?
    • Gumiabroncs jelölések
    • Abroncsgáz feltöltés
    • Gumiszerviz igazolvány
    • Gumiabroncs garancia
    • Gumiabroncs
    • Alufelnik
    • Keréktár szolgáltatás
    • Defekttűrő gumik
    • Kerékmosó berendezés
    • Szerelés, centírozás
    • Gumicsere
  • Szolgáltatások
    • Garancia program
    • Szervizautó szolgáltatás
    • Biztonsági átvizsgálás
    • Autóvásárlás utáni teendők
    • Asistencia
    • Flotta szolgáltatás
    • Szervizkönyv
    • Díjtalan olajutántöltésDíjtalan olajutántöltés
    • Olajrendszer tisztítás
    • Motor Check Up
    • Törzsvásárlói kártya
    • Autómosás, ápolás
  • Franchise
    • Az Autó-Doktor Modul rendszer bemutatkozik
  • KapcsolatKapcsolat

Az olajcsere specialista  

Motor-károsodások elkerülésére: olajcsere

Az olajcsere az egyik leginkább alábecsült téma a járművezetőknél. A motor tartóssága szempontjából rendkívül fontos, hogy a kenőanyagot rendszeresen cseréljük. Ezért az Autó-Doktor pár fontos dologra felhívná a figyelmet.

Mi történik az olajcserekor:

Mindenekelőtt a legfontosabb: az olajcserét mindig szakszervizben végeztessük el. A szakszerűtlen folyamat gyorsan nagyon drága javításokhoz vezethet. Az olajcserekor legelőször a fáradt-olajt eresztik le az olajteknő leeresztő csavarján keresztül. Csak ha ezt a csavart ismét visszatekerik, utána lehet kicserélni az olajszűrőt és feltölteni a motort friss motorolajjal.

Meddig tart körülbelül egy olajcsere?

Akár meg is lehet várni! Legjobb esetben 60-75 perc alatt megoldható, de általában az olajcserével egybekötött inspekció alkalmával más szervizműveleteket is el kell végezni! Például a légszűrőnek legtöbbször ugyanolyan a csereperiódusa, mint az olajnak és néha a pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt is ezzel együtt kell cserélni. Ezek elvégzésével együtt, akár 2 óra is elképzelhető, nagyban függ a gépjármű típusától és az elvégzendő inspekciótól.

Ki lehet váltani az olajcserét az állandó olajutántöltésekkel?

Nem. Ha a motor fogyasztja az olajt és rendszeresen utána kell tölteni, nem szabad kiváltani az olajcserét! Mert a motorra káros részecskék, amiket a szűrő nem tud kiszűrni a régi motorolajban maradnak és szennyezik az utánatöltött friss olajt is. Így a motorra ugyanolyan káros terhelés fog hatni, mint előtte és hosszútávon a motor tönkremeneteléhez fog vezetni!


Milyen gyakran kell egy személyautóban olajt cserélni?

A szokásos olajcsere intervallum 10.000 km vagy másfél év. A modernebb járművek már automatikusan figyelmeztetik a vezetőt az olajcsere szükségességére. Inspekció és olajcsere egyben? Az olajcserét legtöbbször már az inspekció keretében végzik a szervizek.

Mennyibe kerül egy olajcsere körülbelül?

Az olajcsere költségét nehéz meghatározni, mert nagymértékben függ a felhasznált olaj minőségétől és mennyiségétől is. Nagyjából 12.000 és 30.000 Ft körül mozog tisztán a motorolaj-csere díja. Azonban a Longlife motorolajok esetében ez az ár jelentősen emelkedik, sőt ha az összes szűrőt (olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő) is megrendeljük, akkor már közel a duplájába is kerülhet az inspekció.

Ki tudom én is cserélni az olajt?

Jobb, ha nem. Az olajcsere folyamatba több hiba is megeshet. Egyfelől a motortérben maradt régi motorolaj maradványai kifehéríthetik a motorteret, ha az olajcserét nem szakemberen keresztül végezzük el. Másrészben rendkívül környezetszennyező, ha nem szakszerűen tároljuk és semmisítjük meg a fáradt-olajt és az esetleg a talajon keresztül bekerül az ivóvízbe. Pont ezért az olajcserét végző műhelyeknek speciális alapkialakítással, lefolyó és ártalmatlanító, -tároló berendezésekkel kell rendelkezniük. Ha valakit rajtakapnak, hogy nyílt területen, vagy saját területen környezetvédelmi szabályokat be nem tartva olajt cserél 300.000 Ft-ig terjedő pénzbírságra számíthat.


Mit jelent az ajánlott szerviz intervallum?

A szerviz intervallum a gépjármű gyártó által előírt kötelező szervizek közötti időtartamot jelenti. Az ajánlott karbantartási intervallumon belül az olajcsere az Otto-motoros modelleknél maximum 20-30.000 km vagy maximum egy év után esedékes, míg a korszerű dizel motor esetében, a jármű igénybevételétől függően, csupán 30-50.000 kilométer után válik szükségessé. Ezeket a gazdaságos és az ügyfelek számára rendkívül kedvező intervallumokat az új és továbbfejlesztett motorok, valamint a speciális fejlesztésű motorolajok teszik lehetővé (Long Life). Az gépjármű egyik kijelzője még idejében figyelmezteti a vezetőt akkor, ha esedékessé válik a szerviz felkeresése és az időpont egyeztetése.


Tegye a szívére a kezét – rendszeresen ellenőrzi az olajszintet?

Ezzel nincs egyedül. Sok járművezető nem veszi komolyan addig az ellenőrzést, amíg a kis kannácska a műszerfalon fel nem gyullad, és arra figyelmeztet, nagyon kevés az olaj a motorban. De sokszor ez már túl késő…
Ugyanez érvényes az olajcserére is. Habár nincs mindenre és mindenkire érvényes szabály, milyen gyakran cseréljük le az olajat a járművünkben, a szakemberek azt tanácsolják, hogy 10 és 15 ezer km-enként végeztessük el az olajcserét. Pontos útmutatást a járművek kézikönyvében találhatunk.


Díjtalan motorolaj utántöltés

Autó-Doktor szervizcsomag választása esetén: Ön díjtalan motorolaj utántöltésre jogosult a két olajcsere között 1 liter mennyiségig!

Következő tanácsokkal tudunk szolgálni:

Túl kevés olaj

A kevés olaj az olaj teljesítményének a csökkenéséhez vezet, mert az alacsony mennyiségnek ugyanazt a hő és mechanikai teherbírást kell elviselni, mit normál szint esetén. A megmaradt kenőanyag erősebben szennyeződik és gyorsabban öregszik. A motorolajszint teljesítményéért felelős összetevők sérülése könnyen a motor károsodásához vezet.

Túl sok az olaj

Túl sok olajnál az a veszély fenyegeti a főtengelyt, hogy az olaj ellepi azt, és ez ahhoz vezet, hogy az olajköd bekerülhet az égéstérbe. A következmények: teljesítménycsökkenés, megnövekedett fogyasztás és károsanyag-kibocsátás.

Olajfigyelmeztető piktogram világít

Ha felvillan az olajfigyelmeztető lámpa, azonnal álljunk meg, mert legtöbbször nemcsak a túl kevés olajszintet jelzi, hanem az olajnyomás csökkenést is. Ez akkor jön létre, ha az olajpumpa levegőt szív be, így többé már nem biztosított a motor megfelelő kenése, így törvényszerű a motor gyors tönkremenetele. Rögtön hívjunk autómentőt és keressünk fel egy szakszervizt.

Ne keverjük az olajakat

Ha valaki különböző minőségű olajokat kever, kockáztatja, hogy a keverék összteljesítménye csökkeni fog. Ha egy nem megfelelő teljesítményszintű olajjal töltjük fel motorolajunkat, akkor ezzel még a megfelelő minőségű olajat is tönkre tesszük. Motorolaj vásárlásnál a viszkozitás mellett a teljesítményszintet/gyártói előírásokat is vegyük figyelembe!

Csak ugyanolyan minőségű olajat töltsünk után

Ügyeljünk arra, hogy ugyanolyan minőségű motorolajat töltsünk után. Ha tehetjük szintetikus könnyűfutású (Leichtlauf) olajat válasszunk a magasabb ár ellenére, mert az ezzel történő üzemanyag-megtakarítás vissza fogja hozni az árát.

Milyen feladatai vannak egy motorolajnak?

Az olaj csökkenti a motorban lévő alkatrészek közti súrlódást. Télen olyan folyékonynak kell lennie, amilyen csak lehet, hogy az önindító könnyen el tudja indítani a motort és az olaj könnyen és gyorsan eljusson a megfelelő helyekre. Azonban ezt a tulajdonságát magas hőmérsékleten is biztosítani kell, hűteni kell a felforrósodott dugattyúkat, korróziótól megvédeni az alkatrészeket és megtisztítani a motort az égéstermékektől.

Miben különböznek a Leichtlauf és Longlife motorolajok?

Mivel a Leichtlauf-olajok „folyékonyabbak” csökkentik a súrlódást, és ezáltal a fogyasztást. Az ADAC kimutatásai alapján rövid távú szakaszokon 6%, országúti közlekedésnél 4%, autópályán 2% üzemanyagot lehet spórolni. A Longlife olajok szintén a Leichtlauf kenőanyagokhoz tartoznak. Ezek az olajok kevésbé használódnak el, és különösen nagy futásteljesítményt tesznek lehetővé (akár 50.000 km-t).

Mit jelent az „SAE 5W-40” a dobozon?

Az SAE osztályozás az olaj viszkozitását jelenti. Minél kisebb a „W” előtti szám, annál jobb hidegtulajdonsággal rendelkezik az olaj. Hogy milyen SAE osztályú olajat lehet alkalmazni az adott járműnél, az a jármű gépkönyvében/használati utasításában található.

Olajcserénél szűrőt is cseréljünk

Az olajszűrő feladata, hogy a motorolajat a fémrészecskéktől, portól, kokszmaradványoktól megszabadítsa, mielőtt az a kenési helyekre eljutna. Hosszabb használat során ezek a részecskék idővel eltömítik az olajszűrőt, és ha nem cseréljük le időben, az olaj nem tud a szűrőn hatékonyan átáramolni. Így a tisztítás sem lesz hatékony és a káros részecskék le fognak rakódni a rendszerben.

Meddig tart a motorolaj szavatossága

Rendeltetésszerű tárolásnál az eredeti kiszerelésben tárolt motorolajok relatív hosszú ideig tarthatóak. A gyártók azonban felhívják a figyelmet, hogy ne lépjük túl a gyártástól számított 5 évet, mert az olajban lévő adalékok ennyi idő után már veszítenek hatékonyságukból.

Tartalékolaj a csomagtérben

Az olaj, ami megmaradt az olajcserekor azt tegyük a csomagtérbe. Mert ha észrevesszük, hogy csökken az olajszint, akkor a megfelelő teljesítményszintű olaj már kéznél van. Ez kényelmes és takarékos módja a kockázat elkerülésére.

A téli környezet az olaj hígulásához vezet.

A téli környezetben történő rövid távú közlekedésnél jellemzőbb, hogy az üzemanyag a motorolaj hígulását okozza, aminek a következménye, hogy a kenőképesség jelentősen csökken. Az olajhígulás felismerhető a megnövekedett olajszintről. Ezért is ajánlatos tavasszal elvégezni az olajcserét.

Kerüljük el a No-Name gyártók termékeit

A különböző nagyáruházakban rendkívül sok olcsó No-Name motorolaj található, azonban kérdéses, hogy ezek az olajok valóban megfelelnek-e a gyártói előírásoknak? És pont ezért figyelmeztetünk mindenkit, hogy ne az ár alapján, hanem a minőség és teljesítményszint alapján hozzák meg az olaj kiválasztásnál a döntésüket, de legjobb, ha egy szakember segítségét veszik igénybe. A Liqui Moly-nál a németországi fejlesztésnek és gyártásnak köszönhetően biztos lehet a minőségben.

Mi okozza az olaj hígulását?

Ha az olajszint növekszik, olajhígulásról beszélünk, ez főként a rövid szakaszon történő dízelautóknál szokott előfordulni. Ennek az az oka, hogy a dízelautóknál a részecskeszűrő regenerálásához az üzemanyagrendszer plusz üzemanyagot fecskendez a hengerekbe. Ha viszont a rendszer nem tudja regenerálni a rendszert (a regeneráláshoz üzemmeleg motor és legalább 50 km folyamatos és egyenletes megtett út szükséges), akkor az üzemanyag egyre csak növekszik a motorolajban. Az így felhígult motorolaj azonban kevésbé ken, és ezáltal megnövekszik a súrlódás és a kopás mértéke.

Mekkora a normális olajfogyasztás?

Régebbi motoroknál 1000 km-enként 0,5 L olajfogyasztás még megengedhető. A modern motorok fogyasztása természetesen lényegesen kevesebb.


Periódikus karbantartási ajánlatok és kedvezmények

Az alábbi tájékoztatóból részletesen megismerheti olajcsere csomagjaink tartalmát, segítséget nyújtunk a megfelelő motorolaj kiválasztásához és bemutatjuk mi mindent tartalmaz a díjmentes átvizsgálás csomagunk. Szervizünkben felkészült kollégáink minden alkalommal segítséget nyújtanak a gépjárművének leginkább megfelelő szervizcsomag és kenőanyag kiválasztásában!

Korszerű motorkonstrukciókhoz szükséges motorolajokról!

Korszerű Common Rail dizel motorolajok

A dízel részecskeszűrő (DPF = Diesel Particulate Filter) egyre népszerűbb tartozéka a korszerű Common Rail dízel személy- és haszonjárműveknek. Az EURO IV-VI szabvány teljesítésének egyik feltétele a kibocsátott szilárd részecskék számának limit alatt tartása. A DPF fizikailag szűri a kipufogógázt, így jelentősen csökkenti a kibocsátott szilárd részecskék számát.

Igen érzékeny alkatrészről van szó, amelynek nagy ellensége a kén, a szulfáthamu és a foszfor (SAPS = Sulphated Ash, Phosphorous, Sulfur). Ez a tulajdonsága hatással van a felhasznált üzemanyaggal és motorolajjal szemben támasztott követelményekre: csak alacsony SAPS szintű motorolaj és alacsony kéntartalmú gázolaj használható!

A kenőanyagok meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS = High Temperature High Shear) mért dinamikus viszkozitás számít. Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején és ellentétben a téli kondíciókkal, itt ez az a hőmérséklet, amit a motorolajnak bírnia kell.

Ha ezeket a követelményeket nem tartjuk be, a részecskeszűrő előbb-utóbb eltömítődik, cseréje pedig akár félmilliós forintos kiadást is jelenthet.

Korszerű közvetlen befecskendezéses benzin motorolajok

A közvetlen benzin befecskendezésnél az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe fecskendezik be. Itt belső keverékképzésről is beszélhetünk, minthogy a gyúlékony üzemanyag-levegő keverék csak az égéstérben jön létre.

Szemben a külső keverékképzésű, hagyományos benzinmotorokkal, ahol az üzemanyag befecskendezése és a keverékképződés a szívócsőben, vagyis a hengereken kívül történik.

A közvetlen benzin befecskendezés során az üzemanyagot maximum 150 bar nyomással közvetlenül a motor égésterébe fecskendezik. Az égéstér különleges kialakítása gondoskodik a benzin-levegő keverék optimális eloszlásáról. A hasonló teljesítményű, hagyományos befecskendezésű motorokkal szemben tanúsított üzemanyag megtakarítás megfelelő üzemmód mellett akár a 25%-ot is elérheti.

A „Twincharger“, az utánkapcsolt kipufogógáz turbófeltöltővel kombinált mechanikus feltöltő, az általa lökettérfogat-literenként nyújtott 125 kW (170 LE) literteljesítménnyel csúcsértéket képvisel a szériagyártású, négyhengeres személyautók között.


Felhívjuk a figyelmet, hogy a két olajcsere közti időszak nagyban függ a vezetési stílustól és/vagy a kedvezőtlen időjárási körülményektől.

Olajválasztó
Fékrendszer akció
qxif-map-marker-alt

Jöjjön el hozzánk

8600 Siófok, Papfődi u.1.
qxio-android-phone-portrait

Hívjon bennünket

+36-84/519-219
qxif-envelope

Küldjön emailt még ma!

szerviz@auto-doktor.hu
qxio-ios-compose

Időpont igénylés

Online szerviz időpont igénylés

AUTÓ-DOKTOR HORVÁTH KFT.

8600 Siófok
Papfődi u.1.
Tel: +36/84/519-219
Fax: +36/84/519-211
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


logo kicsi ff

Levelezési cím

8601 Siófok
Pf.:177. Hungary

Nyitvatartási idő

Az Autó-Doktor Horváth Kft. szervíz az Ön rendelkezésére áll:

hétfőtől-péntekig: 8.00 - 17.00-ig,
szombaton - vasárnap: zárva.

  • Jogi nyilatkozat
  • Impresszum
  • Garancia
  • ÁSZF
  • qxio-social-facebook
  • qxif-linkedin-in
  • qxio-social-instagram
  • qxio-social-youtube
© 2016 Autó-Doktor Horváth Kft. Minden jog fenntartva. Az oldalon publikált anyagok felhasználása csak a szerző írásos engedélyével lehetséges.

Ez a weboldal sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Elfogadod?