Gumicsere
A nagyságrendek a következő példán jól szemléltethetőek:
Egy 100 km/h sebességgel haladó gépkocsi kerekének a 20 cm-es sugarán egy jelentéktelennek tűnő 30 gramm kiegyensúlyozatlan tömeg a jármű tökéletes üzeme szempontjából komoly centrifugális erőt, 116 N-t vagy általánosabban ~ 12 kg-ot ébreszt.
A keréken működő gerjesztő erőhatás a jármű üzemét tekintve az alábbi káros következményekkel jár:
• gépkocsi oldalszélre, csúszós útra érzékenyen reagál, romlik a gépkocsi lengéscsillapítása és biztonságos fékezhetősége
• a kormányzott kerekek támolygó mozgása a gépkocsi úttartását, kerék útfelület kapcsolatát ideális út és időjárási viszonyok között is nagymértékben rontja
• a kiegyensúlyozatlanság által érintett alkatrészek (féltengely, kerékcsapágy, keréktárcsa, trapézkarok, kormányszerkezet…) és ezek felfüggesztési pontjai hamarabb kifáradnak, illetve idő előtt eltörhetnek
• rezgésből származó zaj és rázás fárasztja a vezetőt és az utasokat.
A GSP9700 ELITE „HÁROM AZ EGYBEN” DIAGNOSZTIKA ELŐNYEI:
Megoldja azokat a vibrációs problémákat, melyeket más centírozó nem képes! Feltérképezi a nem kiegyensúlyozatlanságból adódó, a radiális erőkhöz kapcsolódó problémákat összefüggésben a:
- Gumiabroncs egyenetlenséggel.
- A gumiabroncs és felni ütéssel.
- A kerék centírozóra felszerelésével.
- A gumiabroncs nem megfelelő elhelyezkedésével a felnin.
Gyorsabb hibaelhárítás és javítás
Gyorsan meghatározza a felni és a gumiabroncs radiális rezgéseinek mértékét és lépésről lépésre rövid utasításokkal bemutatja az eredményeket a technikusnak.
Meghatározza a gépjármű húzás vagy csúszás potenciális problémáit
Az opcionális StraightTrak® LFM** funcióval meghatározza a gumiabroncs oldalirányú húzásának mértékét, ezt követően, mind a 4 kerékre alkalmazva, meghatároz több felhelyezési sorrendet, amivel csökkenthetjük, vagy akár meg is szüntethetjük a gépjármű oldalra húzását- melyet egyébként lehetetlen egy futómű állítás során megoldani.
Nagymértékben növeli az utazási minőséget és az ügyfél elégedettséget
A többszörös vibráció mérést és a Gumiabroncs-kerék párosítási eljárást korábban kizárólag csak a jármű gyártók alkalmazták, hogy „új vezetési élményt” nyújtsanak.