Az élettartam garanciával lefelezzük az árakat!
Azon Ügyfeleinknek akik nálunk cseréltetnek tárcsafékbetétet, különleges Autó-Doktor kedvezményhez jutnak! A nagy kedvezménnyel beépített minőségi tárcsfékbetétek gondoskodnak a maximális biztonságról, a legrövidebb féktávokról és a minden körülmények közötti maximális erejű lassításról.
Az általunk, minden beszerelt gyárival azonos minőségű tárcsafékbetétekre ÉLETTARTAM GARANCIÁT biztosítunk! Ez azt jelenti, hogy ELHASZNÁLÓDÁS vagy MEGHIBÁSODÁS esetén Önnek a TÁRCSAFÉKBETÉTEK árának csak az 50%-át kell megfizetnie. Ezt a kedvezményt addig biztosítjuk Önnek, ameddig Ön megtisztel minket hűségével.
Fékbetétek
A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ennek ellenére meg kell őrizniük súrlódási értéküket, nem károsodhatnak törés, deformálódás, szakadás, égés és tapadás következtében. Ezért kizárólag kiváló minőségű, különösen hosszú garanciaidővel rendelkező, válogatott márkatermékeket alkalmazunk.
Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, az optimális fékhatás már nem biztosított. Az ebből adódó drága javítással járó károk (pl. féktárcsasérülések) elkerülése érdekében szükségessé válik a fékbetétek cseréje
Fékrendszer
Ahhoz, hogy a mozgó gépjárművet megállítsuk fékre van szükségünk. Fékezéskor a jármű mozgási (kinetikai) energiáját hőenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A fékrendszer rendszeres ellenőrzése során, a számítógépes fékmérés során, pontos képet kaphatunk a fékek állapotáról.
Fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém+gumi), főfékhenger, fékerő szabályzó, fékszervó (rásegítő) és persze a fékpedál. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, mint a betétek, pofák, tárcsák és dobok. Újabban a blokkolásgátlók és a kipörgésgátlók, az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek tömeges megjelenésénél előtérbe kerül a csak tárcsafékek alkalmazása.
A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésénél, amit még a gumik állapota valamint az útviszonyok is befolyásolnak.
A fékfolyadék
A fékfolyadék forráspontja
A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel (higroszkópikus hatás). Így a fékfolyadék
forráspontja lecsökken. Pl. egy 3 %-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260°C-ról kb. 180°C-ra csökkentheti.
Autó-Doktor Horváth Kft. biztonsági tanácsok
A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá. Erős igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerő átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés teljes működésképtelenségéhez vezethetnek.
Biztonsági okokból a fékfolyadékot tehát évente ellenőrizni, és szükség szerint cserélni kell. Az Autó-Doktor-nál német autómata fékolaj cserélő készülékkel dolgozunk ami minden lehetséges hibát kiküszöből.
Fékút hossza
Milyen hosszú az Ön fékútja
Fékezés nedves úton 90 km/h sebességnél | |
téli gumi | 54 m |
nyári gumi | 58,5 m |
Fékezés havas úton 50 km/h sebességnél | |
téli gumi | 35 m |
nyári gumi | 43 m |
ABS – fékezés 0°C közeli léghőmérsékletnél
Fékút összehasonlítás behavazott úton | |
Profilmélység: 6 mm | téli gumi 120 % |
Profilmélység: 4 mm | téli gumi 150 % |
Profilmélység: 2 mm | téli gumi 170 % |
Új abroncs profilmélységre (~ 8 mm) vonatkoztatva = 100 %
Fékút különbségek
Fékezés 60 km/h sebességnél téli hőmérsékleteknél | |
0°C | téli gumi nyári gumi + 3 m |
-10°C | téli gumi nyári gumi + 7 m |
-20°C | téli gumi nyári gumi + 12 m |
Téli gumikkal a fékút +7°C alatti hőmérsékleteken jelentősen lerövidül.