Vezérlés
Ha elszakad, minden megáll… ezért nagyon fontos a kiváló gyártási minőség!
A vezérlés részei: a vezérműszíj, a feszítőgörgő és egy vagy több vezető- illetve feszítőgörgő is. A szíj által meghajtott alkatrészek is, mint például a vezérmű- és főtengely, vagy esetenként a vízpumpa nagy terhelésnek vannak kitéve.
A szerelési csomag tartalmazza az alábbi alkatrészeket és díjtalan szolgáltatásokat:
• Gyári technológiai utasítás szerinti javítás
• Gyári OE minősítésű alkatrészek alkalmazása
• Folyadékok feltöltése (Hűtő,Akku,Szélvédő)
• Világítás ellenőrzése
• Motorolajszint ellenőrzése
• Szíjfeszesség ellenőrzése és beállítása
• Vezető, -feszítőgörgők cseréje
• Vezérműszíj csere
• Hűtőfolyadék szivattyú csere (opcionális)
• Szervizsegédanyagok felhasználása
• Próbaút, gépjármű biztonsági ellenőrzése
Milyen következményei lehetnek a nem megfelelő vezérlésnek:
• mivel a forgó-kopó alkatrészek együtt kopnak és öregednek, cseréljük ki ezeket is a vezérlés cseréjekor, mert a kopott egységek később károsíthatják az új vezérműszíjat, amiből komoly problémák és nagyon költséges javítások lehetnek.
• Ajánlott csereintervallum 5-6 év vagy 90.000 km – 120.000 km.
• A vezérműszíj akkor is elhasználódik idővel, ha a jármű nem megy sokat, mivel a gumiból készül és az évek folyamán rideggé válik, így sokkal könnyebben elkopnak a fogak használat közben, ami a szíj átugrásához és szintén költséges javításokhoz vezet.
A Vízpumpa
Ha a vízpumpa meghibásodik, akkor már nem biztosítható a hűtőfolyadék keringetése. A motor működése közben keletkező hő már nem kerül elvezetésre, ami a motor károsodásához vezet! A minőségi vízpumpák nagymértékű biztonságot szavatolnak a meghibásodásokkal szemben és megakadályozzák a káros gőzbuborékok képződését.
Motor, hajtómű, differenciálmű
Motorfelújítás
Javasoljuk, hogy ha problémát észlel gépjárműve motorjával, minden esetben forduljon szakemberekhez, hiszen a házi barkácsolás sosem hoz időtálló eredményt! Az ehhez hasonló ideiglenes megoldásokkal csak időt és energiát veszteget el, s fennáll annak a lehetősége is, hogy még nagyobb kár éri a motort! A professzionális motorfelújítás és javítás folyamata mindig nagy körültekintést igényel. Ilyenkor olyan apró, rejtett hibákra is fény derülhet, melyek felett a hozzá nem értő szemek elsiklanak. Ezek a meghibásodások később újabb, nagyobb károkat okozhatnak, ha nem javítjuk ki őket.
• hengerfúrást
• a főtengely felújítását, köszörülését
• csapágyazást, gyűrűzést, blokksíkolást
• hajtókarjavítást
• hengerfej felújítást
• hegesztést
• vonalfúrást
• nyomatást
• síkolást
• köszörülést
• tőkehelyek, porlasztó menetek perselyezését
• szelepfészkek köszörülését
GPS rendszerek - Gps beszerelés
Valós idejű nyomkövetés
Szolgáltatásunkkal bármikor, bárhol megtekintheti a követni kívánt GPS nyomkövetővel rendelkező gépjárművének aktuális helyzetét. Otthon, munkahelyén, vagy akár a mobiltelefonján a nap 24 órájában aktuális információkhoz juthat!
Az áttekintő táblázat megjeleníti a legfontosabb adatokat, mint aktuális postai cím, sebesség, gyújtás állapota, üzemanyagszint, fordulatszám, akkumulátor szint.
Múltbéli pozíciók megtekintése
Járműveinek pozícióját bármikor megtekintheti akár hónapokra visszamenőleg. Könnyen áttekinthető és egyszerűen kezelhető térképünkön Ön szabhatja meg hogy kit, milyen időszakban szeretne visszakövetni.
Adminisztrációcsökkentés
Csökkentse adminisztrációs feladatait!
A különböző útvonalelszámolások, menetlevelek elkészítése időrabló feladat. Rendszerünk segítségével a bejárt útvonalról útvonallistákat nyomtathat, amelyen az indulási hely, idő, megtett kilométer stb… adatok feltüntetésre kerülnek, ezzel Ön mindig megfelelően tájékozott lesz és időt takarít meg.
Költségcsökkentés
Akár 15%-kal kevesebb üzemanyagfelhasználás!
Ügyfeleink körében végzett felmérésünk azt mutatja, hogy a GPS nyomkövető használata során átlagosan 15%-kal csökkent a járművek üzemanyagfelhasználása.
Vegye fel velünk a kapcsolatot futómű beállításhoz!
A futóműnek a dolga, hogy százszázalékosan biztosítsa a tapadást az autó kerekei és az úttest között, a haladó gépjármű könnyen kormányozható maradjon, úgy egyenes mint ívmenetben.
A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be.
Az autó futóművét, felfüggesztéseit igénybevétel alatt különböző behatások, deformálódások érhetik pl. járdára felállás, kátyú, maximális súlyterhelés kihasználása, lehetséges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, utánfutása, dőlése. Ezért létfontosságú a vezetés biztonsága miatt a futóműállítás. Nem túl biztonságos és fárasztó a rossz futóműves autó vezetése, mert folyamatos kormány korrekciót igényel. A rossz futóműkonfiguráció a kerékcsapágyakat, felfüggesztéseket, a gömbfejeket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és lényegesen rongálja a gépkocsi egyenesen való futását, s ezzel növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál úgyszintén szokatlanul viselkedhet a gépkocsi.
A leggyakoribb mai korszerű autóknak az elülső és hátulsó futóműve is beállítható – kivéve a merev hátsóhíddal rendelkező gépkocsi. Szintén oly fontos a hátulsó futómű állítása, mint az első tengelyen történő állítás, mivel ennek elmaradásában elhúzás, gumikopás, kormány ferdeség lép fel. Ezeket a feladatokat csak egy speciális, négy mérőfejjel ellátott műszerrel lehet tökéletesen beállítani. A nem állítható, merev hátsó hídnál is roppant fontos a hátulsó futómű mérése, mert csak így kapunk összképet geometriájáról. Így érdemes évente egyszer – használattól függően 10.000 – 15.000 kilométerenként a futóműállítás, és analizálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett rendellenességek pl. fékcső repedezés, féltengely gumiharangok állapota, olajfolyás, kipufogó, gömbfejek, stabilizátor stb.
Az időben végrehajtott átvizsgálás csökkenti az üzemeltetési költséget, növeli az üzembiztonságot, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen feltétlenül bennünket
- kopogó hang
- fékezésnél kormányrázás
- búgó, morgó hang a keréktől
- kanyarodásnál visító gumik zaja
- gumik peremének szabálytalan kopása
- kormányrázás 60 km/h-től 120 km/h-ig vagy afelett
- kis íves kanyarnál jelentős kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
- nagymértékben félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza.
- nyomvályúra túl érzékenyen válaszol a gépkocsi (kivéve a gyári gumiméretektől való különbség vagy a túl nagy ET szám)
A futómű beállítás menete
- állapotelemzés
- futómű beállítása
- próbaút
Műhelyünkben egy időben egy autót tudunk fogadni futóműállításra.
Műszerünk négy mérőfejes, a mai kor technikai csúcsát képviselik.
A garantált, optimális futóműállítás feltétele, hogy hibátlan legyen a felfüggesztés, nem félrekopott és nem egy másik, rossz futóművel futott autóról leszerelt gumiköpennyel rendelkezzen a gépkocsi.
Szervizünk teljes körű futóműjavítással áll rendelkezésére. (komputeres, infrás készülékünkkel)
Megfelelő futómű beállítás után
- optimális, biztonságos útfekvés
- helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)
- optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolatokon is
- biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)
- pontos egyenesben tartás
- az abroncsok idő előtti kopásának kiküszöbölése
Milyen következményeket okozhat a rosszul beállított futómű?
- A gumik gyorsabban és nem tervezett módon kopnak, ami idő előtti cserét igényel, ráadásul az Ön kontójára.
- Csökken a futásteljesítmény.
- Eldeformálódhatnak a felnik.
- Bizonytalanná, kiszámíthatatlanná válik az autó, főként kanyarodáskor.
- Az autó kormányzása folyamatos korrigálást igényel, ami plusz terhet ró a sofőrre, elvonhatja a figyelmét.
- Ha huzamosabb ideig közlekedik rosszul beállított futóművel, egy idő után a gömbcsuklók és a csapágy is felmondja a szolgálatot, meghibásodhatnak a felfüggesztések, és nagyobb teher nehezedik a lengéscsillapító szárra.
- Megnő az autó üzemeltetési költsége.
Gyakran ismételt kérdések
A járművön végzett rendszeres inspekciók megnövelik gépjárműve élettartalmát illetve eladásnál a rendszeresen karbantartott jármű jelentős többletértéket képvisel. Az inspekció a gépjárművek funkcionális és biztonsági alkatrészeinek a szisztematikus átvizsgálását jelenti. Az új autóknál a garanciaidő alatt a legtöbb gyártó előírja az első inspekció időpontját. De az idősebb autóknál is rendszeresen el kell végezni az időszakos karbantartásokat, hogy megőrizzük a járművek biztonsági állapotát.
Az időközi karbantartásokat a gyártók előre meghatározzák. A korszerűbb járművekben a járművezetőt a fedélzeti számítógép emlékezteti az esedékes inspekciókra. Ezen felül a gépjárművek szervizkönyvében is fel vannak tüntetve az időközi karbantartások. Többnyire a kötelező intervallumok évenként vagy 15.000-től 30.000 km-ig vannak meghatározva, attól függően, hogy a jármű melyiket éri el először.
Szervizünkben Hétfő – Péntek-ig, 8.00 – 17.00-ig várjuk ügyfeleinket, telefonos elérhetőségünk +36 84 519 219 leveleket pedig az szerviz@auto-doktor.hu email címre várjuk.
Alapvetően érvényes: egy időben elvégzett inspekció mindig kifizetődő. Aki egy új jármű garanciáját meg akarja tartani, az inspekciós intervallumot nem szabad kitolnia. Nem elhanyagolható tény, hogy a dokumentált, rendszeresen elvégzett inspekciók növelik egy gépjármű használtpiaci értékét. De az idősebb járműveken is rendkívül hasznos a rendszeres karbantartások betartása, mert a szerelő a műhelyben ellentétben a műszaki vizsgabázissal, a különböző járműkomponensek, alkatrészek időbeni tartósságára is felhívja a figyelmet. Azonban egy 1 000 km-es késedelem még nem szokott drámai lenni.
Az inspekciós költségek nagymértékben függenek a szervizek minőségétől és járművek típusától. A márkafüggetlen szervizek árai többnyire kedvezőbbek mint a márkaszervizeké, illetve egy luxuslimuzin inspekciója természetesen lényegesen drágább, mint egy kisautóé, az árak emiatt kb. 30.000 és 150.000 Ft között mozognak.
>>>
Ha esedékes az inspekció a megfelelő szaktudás és szerszám nélkül soha ne álljunk neki! Csupán az olyan műveleteket végezhetjük el, mint: a világítás, olajszint vagy a guminyomás ellenőrzése! Azonban az összes többi szaktudást igénylő alkatrészek kiválasztását és cseréjét csak szakember végezheti el műhelykörülmények között!
Alapvetően minden hivatalos szerviz végezhet inspekciókat függetlenül attól, hogy márka vagy márkafüggetlen szerviz-e. A legfontosabb, hogy az autót a gyártói előírásoknak megfelelően kell javítani, illetve a gyári minőségű alkatrészeket kell beépíteni különben a garancia nem lesz érvényes! A garancia lejártával a gyártói előírások betartása ugyan nem releváns de azért nagyon ajánlott.
A gépjárművek szervizelését szinte minden esetben előre egyeztetett időpontokra tudjuk vállalni, az alkatrészek megrendelése miatt így biztosított a gördülékeny, gyors és pontos munkavégzés.
A műhelyekben az éves inspekciókat csak a megfelelően kiképzett technikusok, autószerelők végezhetik el. Csak az Ügyféllel történő egyeztetést követően kezdheti el a feladatokat a munkatárs. Ha ez az egyeztetés nem történik meg és munkákat az Ügyfél beleegyezése nélkül (munkalap) végezzük el, akkor ezt a szerviz csak saját felelősségére teheti.
Alapvetően érvényes a szervizekre: Csak a biztonságtechnikailag veszélyes alkatrészeket szabad az Ügyfél megkérdezése nélkül beépíteni a járművekbe, minden más esetben az Ügyfél beleegyezése szükséges (szerviz felelőssége). Nálunk minden alkatrész cseréje, csak az Ügyfél megkérdezésével és beleegyezésével kerülhetnek beépítésre. Ellenkező esetben a jogszabály az Ügyfelet védi és ezért a nem egyeztetett munkálatok költségeit nem köteles kifizetni a szerviznek!