Üdvözöljük az Autó-Doktor Horváth Kft. weboldalán! Közvetlen elérhetőség: +36-84/519-219

reklam bal

fekakcio bal nagy

fooldal szolgaltat uzemanyagt

fooldal szolgaltat v004

fooldal szolgaltat bosch injector

BMW Siófok

fooldal szolgaltat automatavaltot

fooldal szolgaltat v005

fooldal szolgaltat kamera radar

FORD Siófok

fooldal szolgaltat v003

fooldal szolgaltat 006

fooldal szolgaltat klima

Autómosó Siófok

Eredetvizsgálat

Mindazok akik tulajdonosai egy gépjárműnek, legyen az autó, motorkerékpár, vagy bármilyen más forgalomba beírt, rendszámmal rendelkező jármű, minden bizonnyal átestek már az eredetiség vizsgálattal járó ügyintézésen. Azok akik még most tervezik első autójuk megvásárlását, jó ha tudják mire számítsanak az eredetiségvizsgálat alkalmával.

Mi az eredetiségvizsgálat?

Az eredetiségvizsgálat, bár ez nem derül ki az elnevezésből azt a célt szolgálja, hogy egy tulajdonosváltás esetén egyértelműen kiderüljön, hogy az autó amit megvásárolunk nem-e lopott jármű, illetve az autón található egyedei azonosító jelek (például: motorszám, alvázszám, VIN kód, stb.) valódiak-e vagy sem. Az eredetiségvizsgálatot végző cégeknek és partnereiknek (IHG, THG, Metalelektro, NJL stb.) engedélyük van hozzáférni az országos belügyminisztériumi adatbázishoz, amely alapján összevetik a leolvasott azonosítókat az adatbázisban szereplőkkel, így kiderül, hogy a jármű “személyazonossága” valódi-e vagy sem. Amennyiben az adatok eltérőek, azt kötelező módon jelenteniük kell a hatóságnak.

Miért kell az eredetvizsgálat?

Az eredetiségvizsgálat egy gépjármű adás/vételét követően szükséges. E vizsgálat nélkül a gépjármű átírás nem végezhető el. Ezen vizsgálatot csak és kizárólag engedéllyel rendelkező cégek végezhetnek csak és kizárólag jóváhagyott telephelyen és berendezéssel. Az eredetiségvizsga célja az, hogy a gépjármű egyedi azonosítóit leellenőrizzék, és azt egy igazolással alá is támasszák. Amennyiben a vizsgálat során bármilyen rendellenességre fény derülne, abban az esetben a vizsgát végző személynek hatósági bejelentési kötelezettsége van.

Emisszió mérés

Emisszió mérése és szerepe a gépjárművekben

Fontos, hogy autója káros anyag kibocsátása megfelelő értéken maradjon, mert ezzel nem csak a környezetünket óvjuk, hanem így üzemanyag fogyasztásunk és járművünk teljesítménye is optimálisabb lesz! A nem megfelelő emissziós értékek ráadásul a sikertelen műszaki vizsgát vonják maguk után!
A járművek üzemelésük közben idővel törvényszerűen csökkentik a befecskendező rendszerek hatásfokát, aminek következménye a csökkenő teljesítmény és a megnövekedett fogyasztás, károsanyag-kibocsátás. Ennek elkerülésére a Liqui Moly kifejlesztett egy olyan berendezést (Jet Clean Tronic), amellyel a fent felsorolt problémákat meg lehet szüntetni vagy legalábbis drasztikusan csökkenteni lehet.
Üzemanyagfajtától függően az emisszió mérésére alapvetően 2 féle mérőberendezésre van szükségünk: a benzines járművek esetében a 4 gázos mérő- a diesel járművek esetében egy füstölésmérő berendezésre.

Gázelemző berendezések működése

Működés alapelve
Minden gáz csak egy meghatározott hullámhosszúságú infravörös sugárzást nyel csak el. A gázelemző készülékek működése a különböző gázok eltérő energia elnyelő képességén alapul.
Kipufogó gáz mérési eljárás menete
Egy jármű kipufogógáz-kibocsátást a típusvizsgálatnál görgős mérőpadon, előírt mérőberendezés segítségével állapítják meg. Ennek során a görgős mérőpadon adott menetciklust tesznek meg, és a mérőberendezés megállapítja a kipufogógáz-összetevőket.
A kipufogógáz-komponenseket (CO, CO2, CH) infravörös eljárással mérik. Ez a módszer a gázok infravörös sugarakat elnyelő tulajdonságán alapszik. Mindegyik kipufogógáz-komponenshez egy szigorúan meghatározott, infravörös sugarakra vonatkozó elnyelő hullámhossz intervallum dolgozik. A kipufogó teszter két kamrából (vizsgáló- és összehasonlító kamrák) áll, ahol az egyiken a kipufogógáz átáramlik, a másik semleges gázzal töltött. Mindkét kamrán infravörös sugarak hatolnak át. A vizsgáló kamrában a kipufogógáz egyes komponensei az infravörös sugarak egy részét elnyelik, míg a semleges gázon akadálytalanul keresztülhatolnak. Az egyes kamrákból különböző sugármennyiség érkezik az érzékelőre. Ezek különbsége pontosan meghatározza a kipufogógáz károsanyag-komponenseinek mértékét.

Benzines járművek 4 gázelemző-mérő berendezése

A motorok károsanyag-kibocsátását nagyon erőteljesen befolyásolja az adott üzemállapot
üzemanyag-levegő keverési aránya (vagy másként fogalmazva a légviszony-tényező – λ (lambda).
Ennek értékét üzem közben a keverékképző berendezések határozzák meg.
A katalizátor segítségével a motor által kibocsátott káros kipufogógáz-komponensek több mint 90%-a átalakítható veszélytelen összetevőkké. A katalizátor csak a λ =1 érték szűk környezetében, az ún. lambda-ablakban működik hatékonyan. Emiatt kell a keverékképző rendszereket a λ -szonda segítségével szabályozottá tenni. A mai szervizgyakorlatban a 4-gáz analizátorok terjedtek el. Ezekkel a műszerekkel CO2 (tf%), CO (tf%), O2 (tf%), HC (ppm) gázösszetevőket és λ -t mérhetünk.

Mérés

A katalizátor előtt és után mért emissziós jellemzők megfelelő értékeire a lenti ábra mutat
példát (a példa a Jet Clean Tronic-kal történő tisztítás előtt és után mért benzinüzemű jármű emissziós értékeit mutatja).

emisszio meres1

Dízel motorok füstölésmérése

A korrekt és reprodukálható mérés további előfeltétele, hogy a mérés lefolytatása is mindig azonos feltételek mellett történjen. A füstölésméréskor alkalmazott teljes terhelésű szabadgyorsítás esetén ez műszakilag programozott méréssel képzelhető el. A programozott mérés fogalma azt jelenti, hogy a műszer LED vagy kijelző felirat segítségével jelzi, hogy mikor kell gázt adni, meddig kell azt tartani, majd elvenni, és mikor kezdődik a következő mérési ciklus.
A programozott mérésre vonatkozóan a vonatkozó rendelet előírja a betartandó mérési programot.
A korszerű füstölésmérő műszerek a programozott mérésre fel vannak készítve, tehát a mérést vezénylik és az eredményeket kiértékelik.
A környezetvédelmi mérésekhez szükséges járműadatokat az adott típusra adattárakból (könyv, CD) lehet kiolvasni.
A lenti két ábra a Jet Clean Tronic-kal történő tisztítás előtti és utáni értékeket mutatja a dízelüzemű járművek füstölés mérésénél.

emisszio meres2

Értékek a Jet Clean Tronic tisztítás előtt

emisszio meres3

Értékek a Jet Clean Tronic tisztítás után

A következőkben részletezzük azokat károsanyagokat, amelyek befolyásolják az emisszió értékét

Nitrogénoxidok (NOx)
A nitrogénmonoxid (NO) vöröses-barna színű mérgező légzőszerveket ingerlő és károsító színtelen, szagtalan és íztelen gáz, de oxigén jelenlétében rövid idő alatt NO2-vé és NO3-má alakul át.
Nitrogénoxid létrejöttéhez magas hőmérsékletre (legalább 1300 C) és nagy sűrítésre van szükség. Teljes gázadásnál, nagy fordulatszámon ezek a feltételek teljesülnek és ilyenkor az NO gáz is megjelenik a kipufogó gázban.

Szénhidrogének (CH)
Négyütemű Otto-motoroknál szénhidrogének csak csekély mennyiségben lehetnek a kipufogó gázban. Mértékegységül nem is a százalékot, hanem ennek tízezred részét, a ppm-et használják (egymilliomod részben előforduló részecskék száma).
Aránytalanul nagy CH tartalom gyújtási hibáknál, hibás előgyújtásnál, helytelenül beállított légfeleslegnél vagy mechanikai motorhibáknál fordul elő.
Amennyiben a motor teljesítménye lecsökken, akkor minden esetben megnő a kipufogó gázok CH-tartalma.
Túl szegény keveréknél a tökéletlen égés miatt túl sok szénhidrogén maradhat a kipufogó gázban, mely fekete füst formájában jelenhet meg nagyon szegényre állított alapjárati keveréknél.

Szénmonoxid (CO)
Színtelen, szagtalan egézségre rendkívül ártalmas és veszélyes anyag.
Kipufogó gázok CO tartalma szoros összefüggésben áll az alkalmazott légfelesleg Q mértékével.
Nagyobb CO hányadot okoz a szükségesnél dúsabb keverék, mely az indítási keverékdúsítással, a forgattyúház szellőzés visszavezetésével és az alacsony alapjárati fordulatszámmal egyaránt összefüggésben lehet.
Kisebb CO hányad hátterében szegény keverék-összetétel, vákuumszivárgás és kipufogó tömítetlenség egyaránt állhat.
A kipufogógázok CO tartalma csak akkor alkalmas a légfelesleg azonosítására, ha a motor működése kifogástalan. Például egy beégett szelep, vagy egy hibás gyújtógyertya CO-mentes állapotot produkálhat és az utánszabályozás teljesen hamis eredményhez vezet.
Kisebb CO (és CH) emissziónál nagyobb lehet a motor terhelhetősége, javul a motor hatákonysága.

Széndioxid (CO2)
Nem mérgező, közömbös gáz, azonban negatív hatásai miatt ma már fontos kérdés a CO2 kibocsátásának korlátozása.
Jól működő motornál a kipufogó gázok CO2 hányada 13..15%.
Ha a 8%-ot sem éri el, akkor hibás a légfelesleg beállítása vagy égési problémák vannak

Gyakran ismételt kérdések

A járművön végzett rendszeres inspekciók megnövelik gépjárműve élettartalmát illetve eladásnál a rendszeresen karbantartott jármű jelentős többletértéket képvisel. Az inspekció a gépjárművek funkcionális és biztonsági alkatrészeinek a szisztematikus átvizsgálását jelenti. Az új autóknál a garanciaidő alatt a legtöbb gyártó előírja az első inspekció időpontját. De az idősebb autóknál is rendszeresen el kell végezni az időszakos karbantartásokat, hogy megőrizzük a járművek biztonsági állapotát.

Az időközi karbantartásokat a gyártók előre meghatározzák. A korszerűbb járművekben a járművezetőt a fedélzeti számítógép emlékezteti az esedékes inspekciókra. Ezen felül a gépjárművek szervizkönyvében is fel vannak tüntetve az időközi karbantartások. Többnyire a kötelező intervallumok évenként vagy 15.000-től 30.000 km-ig vannak meghatározva, attól függően, hogy a jármű melyiket éri el először.

Szervizünkben Hétfő – Péntek-ig, 8.00 – 17.00-ig várjuk ügyfeleinket, telefonos elérhetőségünk +36 84 519 219 leveleket pedig az szerviz@auto-doktor.hu email címre várjuk.

Alapvetően érvényes: egy időben elvégzett inspekció mindig kifizetődő. Aki egy új jármű garanciáját meg akarja tartani, az inspekciós intervallumot nem szabad kitolnia. Nem elhanyagolható tény, hogy a dokumentált, rendszeresen elvégzett inspekciók növelik egy gépjármű használtpiaci értékét. De az idősebb járműveken is rendkívül hasznos a rendszeres karbantartások betartása, mert a szerelő a műhelyben ellentétben a műszaki vizsgabázissal, a különböző járműkomponensek, alkatrészek időbeni tartósságára is felhívja a figyelmet. Azonban egy 1 000 km-es késedelem még nem szokott drámai lenni.

Az inspekciós költségek nagymértékben függenek a szervizek minőségétől és járművek típusától. A márkafüggetlen szervizek árai többnyire kedvezőbbek mint a márkaszervizeké, illetve egy luxuslimuzin inspekciója természetesen lényegesen drágább, mint egy kisautóé, az árak emiatt kb. 30.000 és 150.000 Ft között mozognak.

>>>

Ha esedékes az inspekció a megfelelő szaktudás és szerszám nélkül soha ne álljunk neki! Csupán az olyan műveleteket végezhetjük el, mint: a világítás, olajszint vagy a guminyomás ellenőrzése! Azonban az összes többi szaktudást igénylő alkatrészek kiválasztását és cseréjét csak szakember végezheti el műhelykörülmények között!

Alapvetően minden hivatalos szerviz végezhet inspekciókat függetlenül attól, hogy márka vagy márkafüggetlen szerviz-e. A legfontosabb, hogy az autót a gyártói előírásoknak megfelelően kell javítani, illetve a gyári minőségű alkatrészeket kell beépíteni különben a garancia nem lesz érvényes! A garancia lejártával a gyártói előírások betartása ugyan nem releváns de azért nagyon ajánlott.

A gépjárművek szervizelését szinte minden esetben előre egyeztetett időpontokra tudjuk vállalni, az alkatrészek megrendelése miatt így biztosított a gördülékeny, gyors és pontos munkavégzés.

A műhelyekben az éves inspekciókat csak a megfelelően kiképzett technikusok, autószerelők végezhetik el. Csak az Ügyféllel történő egyeztetést követően kezdheti el a feladatokat a munkatárs. Ha ez az egyeztetés nem történik meg és munkákat az Ügyfél beleegyezése nélkül (munkalap) végezzük el, akkor ezt a szerviz csak saját felelősségére teheti.

Alapvetően érvényes a szervizekre: Csak a biztonságtechnikailag veszélyes alkatrészeket szabad az Ügyfél megkérdezése nélkül beépíteni a járművekbe, minden más esetben az Ügyfél beleegyezése szükséges (szerviz felelőssége). Nálunk minden alkatrész cseréje, csak az Ügyfél megkérdezésével és beleegyezésével kerülhetnek beépítésre. Ellenkező esetben a jogszabály az Ügyfelet védi és ezért a nem egyeztetett munkálatok költségeit nem köteles kifizetni a szerviznek!

periodikus kedvezmenyek

Az alábbi tájékoztatóból részletesen megismerheti olajcsere-szerviz csomagjaink tartalmát (inspekció), segítséget nyújtunk a megfelelő motorolaj kiválasztásához és bemutatjuk mi mindent tartalmaznak még a díjmentes átvizsgálás és szolgáltatás csomagjaink. Szervizünkben felkészült kollégáink minden alkalommal segítséget nyújtanak a gépjárművének leginkább megfelelő szervizcsomag kiválasztásában!

Időszakos szerviz programunk:

auto doktor csomagok

 

cim szolgaltatasok

cim elettartam garancia

fekakcio

cim miert az auto doktor
cim uzletpolitika cim atlathatosag cim fixcsomagarak cim garanciavallalas
Cégünk felismerve az igényeket, időben nyitott a minőségi autójavítás felé. Az Autó-Doktor Horváth Kft. egy olyan vállalkozás, amely a sikerét, és a koncepcióját az alapvető emberi értékekre, igényekre építette. Az Autó-Doktor Horváth Kft alapértékei a következőek – műszerezettség, szakértelem, bizalom, átláthatóság. Ezek az értékek tartják össze a munkatársakat és teszik az Autó-Doktor Horváth Kft-t sikeres prémium szolgáltatóvá. Az Autó-Doktor Kft üzletpolitikája ugyanúgy valamilyen innovatív ötleten, üzleti terven, profitorientáltságon alapul, mint egy másik vállalkozás esetében, de a fő célok között van az is, hogy a vállalkozás valamilyen hasznos, kézzelfogható előnyt nyújtson az ügyfelek részére. Az Autó-Doktor Horváth Kft. szervizében elvégzett díjtalan 99 pontos közlekedésbiztonsági műszaki átvizsgálás megtörténte után – az ügyfél a munkafolyamatokat a helyszínen nyomonkövetheti – kötelesek vagyunk a fennálló jogszabályoknak megfelelően felhívni ügyfeleink figyelmét arra, hogy milyen karbantartási-, és javítási beavatkozásokat javaslunk elvégeztetni, gépjárműve kifogástalan működése és biztonsága érdekében. Az Ügyfél saját maga dönt, hogy a kapott árajánlat után mikor, kivel és mit javíttat gépkocsiján. A kiállított számlát Önnel együtt ellenőrizzük. Az semmi olyat nem tartalmazhat, amiben előre nem állapodtunk meg. Ügyfelünk mindent tudhat és tudni is kell arról, ami az autójával nálunk történik. Még a javítás megkezdése előtt írásban is tájékoztatjuk Önt az elvégzendő javításról és a számla várható végösszegéről. Az Autó-Doktor Horváth Kft. valamennyi szolgáltatására csomagban kezelt, fix, rögzített árat kínál (normaidő és rezsióradíj helyett), amely mindenki számára publikus és ettől semmilyen körülmények között nem tér el. Amennyiben a díjtalan 99 pontos közlekedésbiztonsági műszaki átvizsgálás megtörténte után a javítás vagy megbontás során kiderülne, hogy más alkatrészek is cserére szorulnak, azt mindig előre megbeszéljük Önnel. Ön saját maga is meggyőződhet a hibáról és eldöntheti, hogy kívánja-e elvégeztetni a pótlólagos javításokat vagy sem. A biztonságba való beruházás mindig megtérül! A nálunk elvégzett, számlával igazolt javításra teljeskörű jótállást biztosítunk (a gyári garancia megtartása mellett). Csak azt az alkatrészt cseréljük amit feltétlenül ki kell cserélni. Előzetes időpont-egyeztetés nem szükséges. Az Autó-Doktor Horváth Kft.-nél kizárólag nemzetközi hírnévnek örvendő gyártók ismert, gyári az eredeti alkatrészekkel egyenértékű, minőségi termékei kerülnek felhasználásra a gyári szerelési technológia alkalmazásával. Ez a technológia garantálja a gyári műszaki állapot visszaállításának lehetőségét. Javítástól független, ingyenes, gyors diagnózis és árajánlat.

Kipufogó rendszer  Motor  Vezérlés  Dízel befecskendezők  Üzemanyagrendszer tisztítás  Automataváltó olajcsere  Futómű szrviz  Fékrendszer  Akkumulátor  Klíma szerviz  GPS rendszerek

Lengéscsillapító  Intelligens diagnosztika  Téli, nyári átvizsgálás  Karosszéria javítás  Szélvédőcsere és javítás  Fényszóró felújítás  Műszaki vizsga és zöldkártya  Olajcsere specialista  Periodikus táblázat  Gumiabroncs garancia  Autómosás, ápolás

ismerje meg ertekesito szakembereinket

krisztian henrik balazs

 Nemecz Krisztián

Munkafelvevő mérnök/közgazdász
nemecz.krisztian@auto-doktor.hu
Tel: +36 30 866 3779

 Zuschlag Henrik

Munkafelvevő
zuschlag.henrik@auto-doktor.hu
Tel: +36 30 866 3775

 Tóth Balázs

Munkafelvevő
toth.balazs@auto-doktor.hu
Tel: +36 30 630 3143

Autó-Doktor Horváth Kft.

8600 Siófok
Papfődi u.1.
Tel: +36/84/519-219
Fax: +36/84/519-211
E-mail: szerviz@auto-doktor.hu
logo kicsi ff

Levelezési cím

8601 Siófok
Pf.:177. Hungary

Nyitvatartási idő

Az Autó-Doktor Horváth Kft. szervíz az Ön rendelkezésére áll:

hétfőtől-péntekig: 8.00 - 17.00-ig,
szombaton - vasárnap: zárva.

Rólunk mondták

"Igényes és pontos munkát végeztek még a szűk határidők esetében is"

"Szolgáltatásaik összessége arányban áll az alkalmazott árazási gyakorlatukkal"