Üdvözöljük az Autó-Doktor Horváth Kft. weboldalán! Közvetlen elérhetőség: +36-84/519-219

reklam bal

fekakcio bal nagy

fooldal szolgaltat uzemanyagt

fooldal szolgaltat v004

fooldal szolgaltat bosch injector

BMW Siófok

fooldal szolgaltat automatavaltot

fooldal szolgaltat v005

fooldal szolgaltat kamera radar

FORD Siófok

fooldal szolgaltat v003

fooldal szolgaltat 006

fooldal szolgaltat klima

Autómosó Siófok

Tudjon meg többet a Franchise-ról

A franchise-vállalkozás: szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Működése, mint minden szerződéses kapcsolat, legalább két vállalkozó együttműködési szándékán múlik. A franchise-vállalkozásra történő szerződés akkor jelenik meg, amikor az együttműködési megállapodás tartalmában megjelenik egy értékkel bíró név, valamint egy hozzá tartozó, értékkel bíró üzletviteli tapasztalat használati jogának átadása, s mindez társul az e jogokat átadó vállalkozó folyamatos támogatásával. A támogatás tartalma igen széles körre terjedhet ki.

A franchise-vállalkozás: szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Működése, mint minden szerződéses kapcsolat, legalább két vállalkozó együttműködési szándékán múlik. A franchise-vállalkozásra történő szerződés akkor jelenik meg, amikor az együttműködési megállapodás tartalmában megjelenik egy értékkel bíró név, valamint egy hozzá tartozó, értékkel bíró üzletviteli tapasztalat használati jogának átadása, s mindez társul az e jogokat átadó vállalkozó folyamatos támogatásával. A támogatás tartalma igen széles körre terjedhet ki.
A fentiekből kiderül, hogy az egyik vállalkozó rendelkezik át-adható jogokkal, a másik ezeket szerződés szerint használatra átveszi. Az előzőt franchise-átadónak, az utóbbit franchise-átvevőnek nevezik. Ahhoz, hogy az átadónak legyen mit átadnia, azt létre kell hoznia, ki kell fejlesztenie és üzleti működés szempontjából ki kell próbálnia, s végül átadhatóvá kell tennie. Ahogy az átadó rendszergazda ezeket a jogokat és ismereteket átvevőjének használatba adja, az átvevők hálózatát alakítja ki.

Egy hálózat, de különösen egy franchise-hálózat jó működésének feltétele az, hogy a hálózat tagjai jól értsék az együttműködési célok mögötti közös érdeket, s azt elfogadva végezzék a franchise-vállalkozásokra jellemző munkamegosztást. Ezért fontos, hogy a franchise-kapcsolat alapjait egyformán értse a rendszergazda és franchise-partnere. A két fél ugyanis e kapcsolaton belül egymásra van utalva, egyik a másik nélkül nem tud eredményes üzleti tevékenységet végezni, vállalkozni.

Rögtön meg kell azonban jegyezni, hogy a franchise egy vállalkozás hálózati formában történő fejlesztésének csak az egyik lehetséges változata. A többi változatot is célszerű áttekinteni, mert a különböző hálózati formák a szerződések és szolgáltatások szempontjából eltérnek ugyan, de sokszor félreértésekre adnak alapot. Ugyanakkor azt sem lehet kizárni, hogy az egyik hálózati forma átalakul és más hálózat szabályai szerint működik tovább. Az alábbiakban csak hálózatokról, üzletláncokról lesz szó.

Az első döntés, amit egy, a vállalkozás hálózatának irányításával foglalkozó vezetőnek, vezetőségnek meg kell hoznia, az a hálózat egységeinek tulajdonjogára vonatkozó döntés. A hálózat egységei ugyanis lehetnek vállalati tulajdonban, de az egyes egységek vállalkozók tulajdonában is működhetnek. Ebből a szempontból közömbös, hogy az üzleti koncepció magyar ötleten alapul, vagy külföldről vett ún. mester-licenc jogon (ld. később). Ez a két változat majd a franchise-hálózat fejlesztési folyamatának kezdetén kínál alternatívát.

Hálózat-fejlesztési alternatívák

Ebben a részben már csak azokról a hálózati formákról esik szó, amelyekben a partnerek jogilag és pénzügyileg (azaz a tulajdon-viszonyokat illetően) független vállalkozások. A vállalati hálózat tehát itt már nem téma, mert egy vállalati tulajdonban lévő egység sem jogilag, sem pénzügyileg nem független az anyavállalattól. Mégis meg kell említeni a vállalati hálózatot, mégpedig a lehetséges határesetek miatt.

Vállalat-hálózati egységének működtetése szerződéssel
Számos vállalati tulajdonban lévő hálózati egység működik ún. üzemeltetési, vagy bérleti szerződés alapján. (A mai magyar franchise-vállalkozói hálózat is ebből a keretből nőtte ki magát, hiszen a ’80-as évek végén működő “gebines” egységek ilyenek voltak.) Ezekben az esetekben többnyire az ingatlan és az azon működő berendezések is a vállalat tulajdonában vannak. Az egység üzemeltetője, vagy bérlője azonban már jogilag és pénzügyileg független vállalkozó. Ilyen feltételek mellett működik például a Shell kúthálózata, de a MOL is köt üzemeltetési szerződést. A MOL emellett még vállalati tulajdonban lévő, de franchise-egységekkel is rendelkezik.

A vállalat vezetése ugyanakkor dönthet például arról, hogy a tulajdonában lévő egység egészét, vagy a berendezéseket eladja az üzemeltetőnek, de kötelezi a vevőt a vállalat nevének használatára, s egyben előírja az üzemeltetéshez szükséges termékek, anyagok beszerzési forrását. Ebben az esetben már franchise-szerződés jöhet létre a két fél között, s ezt a folyamatot nevezik franchise-konverziónak.

Franchise-hálózat

Egy olyan (franchise) szerződés alapján működő, önálló egységekből álló hálózat, amely szerződés keretében a hálózat működtetője (a franchisor, vagy a franchise adója) az egység működtetője, az átvevő (franchisee) részére, díjfizetés ellenében jogokat garantál. Ezt az alapstruktúrát szemlélteti az 1. ábra. A jogok tartalmazzák a rendszergazda kereskedelmi nevének üzletviteli előírások betartása melletti használatát. Díjak a szerződés szerint különböző címen, esetleg összevontan számíthatók és fizetendők. (Van például olyan megállapodás, ahol külön reklám-hozzájárulás nem szerepel a díjak között, sőt olyan is, amikor az átadó részben átvállalja az átvevő által végzett hirdetési akció költségeit, vagy annak egy részét.) A szerződés tartalmazza az átadó folyamatos támogatási kötelezettségét is.

                                                                   
A rendszergazda egyidejűleg működtethet több vállalati tulajdonban lévő egységet is, de legalább egy egységet köteles saját maga működtetni (vö. Etikai kódex 2.2 pontja, lásd a Függelékben). A franchise-hálózat, eltérően a vállalati tulajdonban működő hálózatoktól, és az azokat működtető szervezetektől, nem hierarchikus, hanem inkább koncentrikus felépítésű. Egy egyszerű struktúrát a 2. ábra mutat be.

Számos hálózat vállalati tulajdonú egységekkel indul, s csak a hálózat bizonyos nagysága után kezdi a franchise-vállalkozást. Példák erre a DIEGO, vagy a McDonald’s magyarországi hálózata, a MOL, vagy a SPAR.

Elosztó (disztribúciós) hálózatok

Gyakran keverik a franchise-hálózattal, pedig az esetek többségében csak egy márkaneves termék, vagy termékcsoport forgalmazására vonatkozó, esetleg kizárólagossági kötelezettségeket tartalmazó, szerződés alapján működnek. E szerződések azonban nem tartalmaznak kötelező névhasználatot, vagy üzletviteli know-how-t. A zavarra az is okot adhat, hogy egyes nagykereskedők maguk is használják a franchise kifejezést, noha csak áruszállítási szerződést kötnek. Erre jó példa a Benetton. Az avatatlan szemlélőben a márkabolt-hálózat is a franchise benyomását keltheti. Persze azt itt is meg kell említeni, hogy egy jól működő hálózat esetében a vásárló nem tudja, s nem is kell tudnia, hogy az adott egység milyen hálózati formában működik.

A két hálózati forma között van “átjárás”. Példaként említhető, hogy a franchise-hálózatként indult Happy Box a ’90-es évek közepén átalakult nagykereskedelmi ellátóvá, bár az egyes boltok a nevet megtartották. Napjainkra visszatértek a franchise-hálózathoz.

A gépkocsi-kereskedelemben általában a márkahálózat dominál, de az Opel például – az amerikai General Motors elveire építve – franchise-hálózatot működtet.

Beszerzési társaságok

Hasonló, de nem teljesen egységes arculattal és üzletvitellel (nyitvatartás, választékban tartás) jellemezhető egységek, amelyek azzal a céllal tömörülnek társaságba, hogy társasági szinten kedvező áruvásárlási szerződéseket köthessenek a gyártókkal, vagy importőrökkel. Ebből a konstrukciós elvből származik a név is.

A beszerzési társaság jellegzetes és jól működő példája Magyarországon a CBA, vagy a Honiker hálózata. A beszerzési társaságok viszonylag könnyen átalakulhatnak franchise-hálózattá, amennyiben az egységesítés és az üzletviteli know-how kialakítása irányába fejlesztenek, amelyet azután az egységek szintjén meg is követelnek. Ezzel a fejlesztési alternatívával – már évek óta – a CBA is foglalkozik.

Szövetkezetek

A szövetkezetek valójában horizontális felépítésű szervezetek. Ez azt jelenti – a franchise-vállalkozással szemben, amely vertikális -, hogy azonos gazdasági szinten álló vállalkozók működnek együtt. Az egyes szövetkezeti tagokat, akik egyébként egyidejűleg a szövetkezet ügyfeleinek is tekinthetők, igen laza kapcsolat fűzi össze. A szövetkezetek nem rendelkeznek útmutatói és ellenőrzői jogokkal. Ugyanígy hiányzik a franchise-rendszer esetében a rendszergazda által megkövetelt szigorú üzleti terv is. Ezeknek a “hiányosságoknak”, eltéréseknek köszönhetően a szövetkezeteknél is gyakran felmerül a franchise-rendszer igénye. Ezt az igényt a 2001. évben a COOP üzletlánc ki is elégítette, mert üzletláncát kinyitotta a vállalkozók felé, s ezen nyitás keretében franchise-vállalkozást, és a hozzátartozó szerződést kínálta a hálózathoz csatlakozó ügyfeleknek. Az első szerződések meg is köttettek s éppen néhány beszerzési társulás érdeklődött a franchise-tagság iránt. Az ügylet ennél egy kicsit bonyolultabb volt a Sláger Rt. esetében, mert ott előbb a Mecsek Füszért 25 %-os tulajdonrészt vásárolt a Sláger Rt-ben. Ezzel egy időben a Sláger Rt. aláírta a COOP franchise-szerződését s mesterlicencet vásárolva 2002. elejére már 50 boltnál kicserélték a cégért, és áttértek az új rendszer egyéb jellemzőinek használatára is.

Ügynöki hálózatok

Az elosztó (disztribúciós) hálózatokhoz hasonlítanak azzal a különbséggel, hogy maga az ügynök más számlájára közvetít üzletet, nem vásárol terméket, hanem azt a szállító nevében adja el, amelyért a szállítónak ügynöki (közvetítői) díjat számol fel. Az ügynök nem fektet be saját tőkét, és árukészletet sem vásárol.

Multilevel marketing

A multilevel (vagy network/hálózati) marketing (MLM) alapelve az, hogy a gyártó nagy, alkalmazottakat foglalkoztató adminisztrációs és kereskedelmi szervezet helyett egyéni vállalkozókat ösztönöz arra, hogy kiépítsék saját értékesítési szervezetüket, hálózatukat. Az értékesítés vertikális szerveződésen alapul, amelyben a vállalkozó munkatársak jutalék alapján értékesítenek. A fizetség a különböző szinteken eladott összmennyiségtől függ, ami kiegészül annak jutalék-érték szerinti jutalmazásával, hogy valaki hány eladót, vagy közvetítőt támogat. Az ügynöki hálózattól annyiban különbözik, hogy az alsóbb szinteken értékesítők árukészlet vásárlására kötelezettek.

Licenc szerződés

Rendszerint gyártók között létrejövő megállapodás, amely azonban nem köti ki, hogy a kedvezményezett milyen formában, keretek között folytatja üzleti tevékenységét. Speciális esete, például az Egyesült Államokban, a franchisenak tekintett üdítőital-palackozásra adott jog. Ebben az esetben azonban a termékforgalmazást jelentősen segíti a licenc-tulajdonos márka-védelmi és marketing tevékenysége. (Az üzleti – business – formától megkülönböztetendő, gyakran termék (product) franchise-nak is nevezik). A licenc szerződéseken alapuló vállalkozásoknak nincs üzletviteli koncepciója (know-how), és folyamatos támogatási kötelezettsége.

A licenc-szerződésnek van azonban egy, a franchise-vállalkozásokhoz közeli változata is: a mesterlicenc szerződés. Tekintettel ennek megkülönböztetett szerepére, e formával külön is foglalkozunk.

Mesterlicenc szerződés

A mesterlicenc jog megszerzése azt jelenti, hogy egy alvállalkozó adott területre, esetleg egy országra, vagy régióra megvásárolja a franchise jogát, s az ismert név alapján maga alakítja ki a hálózatot a területen. (Az alapstruktúrát a 3. ábra szemlélteti.) A szerződés nem feltétlenül írja elő a franchise-jog továbbadását. Ez a felektől függő döntés. A rendelkezésre álló nyilvános információk szerint a Burger King például nem ad tovább franchise-jogot Magyarországon, a hálózatot a mesterlicenc tulajdonosa maga működteti, vállalati hálózatként.
Franchise2.jpg

Mester-licenc szerződést az országon belül is lehet kötni. A szombathelyi székhelyű RECOLOR például az Alföld, vagy a kecskeméti Fornetti a Dunántúl egy részére franchise-hálózatépítési jogot adott, egy alföldi, illetve dunántúli vállalkozónak.

A Fornetti ennél azonban már továbbment, mert már számos, a térségben lévő országba adott el mesterlicenc-jogot is. Ezzel már nincs egyedül, mert más magyar franchise-rendszergazdák is megjelentek a szomszédos országokban.

Az alternatívák közötti választás szempontjai

A vázolt hálózat-fejlesztési és szerződéses keretek közül számos tényező mérlegelése alapján lehet választani. Ezen összefoglaló csak két fontos szempontot mérlegel, amelyek azonban visszatérnek a franchise előnyeiről és hátrányairól szóló szócikkekben is.

Szervezési, irányítási szempont
Vannak vállalkozások, amelyek nem kívánnak túl nagy, hierarchikus szervezetet kialakítani. Ehelyett kidolgozzák, hogy miként lehet biztosítani egy, már kipróbált és sikeres vállalkozással azonos megjelenést, minőséget s ennek módját a jogokkal és kötelezettségekkel együtt átadják olyan partnereknek (franchise-átvevőknek), akik vállalják az előírásoknak megfelelő működtetést, és alávetik magukat az átadó ellenőrzésének. Ez a megoldás az átadónál az indulásnál nagyobb befektetést igényel, hiszen meg kell teremteni az átadhatóság, ismételhetőség feltételeit, valamint az ellenőrzés módját, de később, a hálózat működése során már kevesebb erőforrást köt le. Az ellenőrzés – ha megfelelően kidolgozott eljárás szerint folyik – kisebb ráfordítással folytatható, mint egy nagy és területileg kiterjedt szervezet működtetése.

Pénzügyi szempont

Ha egy vállalkozás nem kíván saját tulajdonú egységeket vásárolni, vagy, mert tőkéjét másra kívánja használni, vagy, mert egy nagyobb hálózat kialakításához nincs elegendő tőkéje, a franchise útján történő fejlesztést választhatja. Ebben az esetben ugyanis a franchise-átvevő tőkéjének bevonása révén építi ki a hálózatot. Adott esetben egy helyi vállalkozó már rendelkezik valamilyen helyiséggel, vagy ha nem, akkor is jobban tudja, hogy a szóban forgó térségben mely helyeket és hogyan lehet megvásárolni, vagy a bérleti jogát megszerezni.

A franchise-alternatíva

A sikeres franchise-hálózat azon a szilárd elven alapul, amely szerint mindkét fél – a franchise-adó és a franchise-átvevő – profitál az együttműködésből. Ennek megfelelően mindkét fél számára jelentkeznek előnyök és hátrányok, gyakran nagyon hasonlóak. Az átadónál jelentkező előnyök összhangban vannak a hálózat-fejlesztési alternatívák közötti választás szempontjaival is.

A franchise-vállalkozási alternatíva feltételezi az ennek megfelelő szervezési, pénzügyi, egyszóval olyan ismételhető üzleti koncepció kialakítását, ami a hálózat működésének alapja, és a franchise-szerződés tárgya, azaz mindkettő tartalma.

Az üzleti koncepció kialakítása

A vállalkozást lehet egy már sikeresen működő étteremre, vagy könyvelési szolgáltatásra alapozni, de a piaci viszonyok elemzése alapján is ki lehet dolgozni a kínálatból hiányzó új termék-csoport, vagy szolgáltatás koncepcióját is. A hangsúly ebben a fázisban a tapasztalatokon nyugvó, vagy piackutatásra alapozott piacképes terméken (termékcsoporton), és/vagy szolgáltatáson, az ún. piaci résen van. Az üzleti koncepció lehet készen vett, például egy külföldi, vagy itthon fejlesztett. A koncepció forrása közömbös az elvégzendő feladatok szempontjából. A különbség abban van, hogy a külföldi rendszert adaptálni kell, a hazait kidolgozni. Kísérleti egység azonban minkét esetben szükséges. Az üzleti koncepció, vagy franchise csomag tartalma igen változatos, és a jövendőbeli rendszergazda találékonyságától függ. Minden benne lehet, amire az átvevőnek szüksége van, vagy lehet, s ami emeli a csomag értékét. Ez az egység berendezésétől az áru-, vagy anyagellátáson (logisztika) keresztül a biztosítási keretszerződés nyújtotta kedvezményekig terjedhet.

A kísérleti egység

Az üzleti elképzelést ki kell próbálni: piacképes-e? Ötletet nem lehet franchise-ként eladni! (Vö. Etikai kódex 2.2 pontja.) Ha létrejött egy vállalkozás és életképes, célszerű elkeresztelni. Ez a névadás szakasza, ami rendszerint több, mint egy egyszerű logo megtervezése. Ha már ebben a szakaszban franchise-hálózat kialakítása a terv, el kell kezdeni az arculat megtervezését, ami később az átadott jogok része lesz, és tartalmát a működési, vagy arculati kézikönyv tartalmazza majd.

Az átadhatóság feltételének megteremtése

A franchise-vállalkozás a sikeres üzletvitel tapasztalatainak átadásáról szól. Ahhoz, hogy valamit át lehessen adni, sőt többször is meg lehessen ismételni, ahhoz azt az üzletviteli ismeretet (know-how), arculatot dokumentálni kell.

A dokumentálás előtt azonban érdemes egy jogi lépést tenni: a nevet, logot le kell védeni, be kell jegyeztetni. Ebben a szakaszban érheti meglepetés az ötlet gazdáját, mert lehet, hogy az adott név már más által védve van.

A megismételhetőség feltétele tehát az üzleti koncepció és “csomagolásának” dokumentálása és levédése. A “franchise-csomag” tartalma többnyire know-how. Ennek védése csak közvetve lehetséges.

Finanszírozás

A franchise-vállalkozás fejlesztése során három olyan szakaszt lehet megkülönböztetni, amely eltérő jellegű és nagyságrendű pénzügyi hátteret igényel. Noha a nagyságrendek eltérőek, pénz nélkül franchise-hálózatot sem lehet létrehozni. Hamis az az elképzelés, amely a belépődíjakra építi a franchise fejlesztését. Itt is előbb kell befektetni, s csak utána lehet bevétellel számolni. Alultőkésített franchise-rendszerek bukására már Magyarországon is vannak példák.
 Franchise3.jpg
Az első fázisban meg kell tudni finanszírozni a kísérleti egység létrehozását, és mértékadó időn keresztül történő működését. Talán ez a legkevésbé tőkeigényes szakasz, hiszen itt az egység bevételt termel. Ha nem, úgy már el is lehet felejteni a franchise-fejlesztést.

Ha a kísérlet biztató, meg kell teremteni az átadhatóság feltételét: ki kell alakítani a franchise-csomagot, meg kell írni a kézikönyveket, s elő kell készíteni a franchise-szerződést. Ez az igazi befektetési szakasz! A befektetés megtérüléséhez azonban egy fejlesztési terv is kell, pénzügyileg kellően megalapozott tartalommal. Ebben a szakaszban kell megkezdeni a franchise-vállalkozást fejlesztő és majd működtető szervezet kialakítását is.

Végül, ha “van mit eladni”, meg kell a “terméket” hirdetni és átvevők betanításán keresztül ki kell építeni a hálózatot. Ez általában hosszú, többéves folyamat. Ez idő alatt a rendszergazda nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy az újonnan belépő átvevőtől kapott belépődíjból fizeti ki a villanyszámlát. Ilyen esetben a rendszer fejlesztése sem mehet terv szerint, hiszen bárkit be kell fogadni, aki a díjat ki tudja fizetni. A nem megfelelően kiválasztott átvevő(k) a rendszer bukásához vezethet(nek).

A franchise-rendszer fejlesztése befektetés. Megtérülése jól tervezhető, számolható. Az egyenleg általános összefüggését a 4. ábra szemlélteti, amit természetesen finomít egy üzleti terv, s ez már számol a működő egységek által biztosított folyamatos bevétellel. Azt is számításba kell azonban venni, hogy egyrészt a franchise átvevő is befektető, s azt várja, hogy befektetése megtérüljön, másrészt a franchise-egység sem “termel” közvetlenül megnyitását követően. Ezért a rendszergazda a franchise-átvevő üzleti tervét is elkészíti, és ellenőrzése alatt kell tartsa.

A franchise-központ felépítése

Bár a franchise-hálózat nem egy hagyományos központtal rendelkező, hierarchikusan irányított szervezet, fejlesztésének, és működtetésének vannak munkamegosztáson alapuló szervezet-fejlesztési feltételei. Ez a szervezet azonban a nagyvállalati struktúrától még akkor is eltér, ha például nincs személyzeti, avagy manapság humán erőforrás-gazdálkodásinak nevezett osztálya, hiszen a hálózat egységeiben dolgozókat a franchise-átvevő alkalmazza. Ezzel szemben el kell tudjon látni olyan feladatot, amely a franchise-átvevő kiválasztásához, vagy felkészítéséhez kapcsolódik. Tehát nincs hatalmas bérelszámolása, viszont van, illetve kell legyen egy olyan munkatársa, vagy részlege, aki/amely elvégzi a franchise előírásainak megfelelő működés ellenőrzését.

Tehát ha eltérő feladatokat ellátó és kisebb szervezetről is van szó, a hálózat működtetése és továbbfejlesztése igényel egy e feladatok ellátására alkalmas szervezetet. Ezt a hálózat méretétől és fejlesztésének ütemétől függően célszerű alakítani, de egy növekvő hálózatnál az arányos fejlesztésről gondoskodni kell, mert a rendszergazda csak így tud eleget tenni a franchise-szerződésben vállalt, például logisztikai kötelezettségeinek.

A franchise kettős marketingje

Amint arról már volt szó, a franchise esetében két áruféleség értékesítéséről kell gondoskodni. A franchise működési elvéből következően

– egyrészt el kell adni a hagyományos értelemben vett árut/szolgáltatást (hamburgert, szőnyeget, vagy egy javító szolgáltatást stb.) a fogyasztóknak,
– másrészt azt a kereskedelmi névvel azonosított eljárást, vállalkozói ismeretcsomagot (know-how-t), amit a franchise foglal rendszerbe a vállalkozóknak, a jövendőbeli franchise-átvevőknek.

A kétféle “áru” módszerében és tartalmában eltérő marketinget igényel. Máshogy kell eladni a vállalkozási formát, mint a hagyományos árut. Erre különösen fontos a figyelmet felhívni, mert az utóbbi, a vállalkozó-keresés, még nem megszokott Magyarországon, s bár még nincsenek kialakult módszerei, fórumai sem, már vannak ígéretes példái. De a fejvadász cégek sem alakították ki még módszereiket a hazai átvevő-kiválasztáshoz.

A kettős marketing folyamatát az 5. ábra, tartalmát a 6. ábra szemlélteti. Meg kell azonban azt is jegyezni, hogy a franchise-vállalkozások esetében a termékek marketingje is eltérő lehet. A rendszergazda országos, átvevője pedig a helyi viszonyokat figyelembe vevő tevékenységet folytathat. Ez a kép nemzetközi hálózat esetében egy globális marketing koncepcióval is kiegészül.                                                                         

Franchise-átvevők kiválasztása …

A franchise-hálózathoz minimum két partner kell: a franchise-átadó és a franchise-átvevő. A franchise-rendszer fejlesztése során általában kialakítják az ideális franchise-átvevő profilját. A jó rendszergazda, a franchise marketingje során, a profilnak megfelelő átvevőket keres, és ahhoz közel esőket választ ki. A kiválasztás ugyanolyan többkritériumos döntési módszerrel történik, ahogy az átvevő keres számára megfelelő franchise-rendszert, üzleti befektetési lehetőséget. A vázolt, újonnan alakuló know-how-piacon vállalkozók keresik és választják ki egymást, de ebben a választási folyamatban a rendszergazdának van meghatározó szerepe.

… és az átvevő döntése: választás a rendszerek közül

Egy lehetséges franchise-átvevőnek három döntést kell hoznia, ha megfelelő önértékelés, önvizsgálat alapján vállalkozásra adja a fejét. Először azt kell eldöntenie, hogy a vállalkozást egyedül és függetlenül kívánja-e folytatni, működtetni, vagy valamilyen formában, egy hálózathoz szeretne tartozni. Ha úgy érzi, hogy a valahova tartozásnak vannak előnyei, akkor második döntésként dönthet a franchise-vállalkozás mellett is. Ebben a döntésében azonban már figyelembe kell vennie, hogy a csatlakozás bizonyos kötöttségekkel jár. Ha tehát egy vállalkozó nagyon kreatívnak érzi magát, számára a franchise-vállalkozás átvevői oldalának biztonsága és a vállalt kötelezettségek aránya fontos mérlegelési szempont kell legyen. Csak mindezek után jön a harmadik döntés: a melyiket válasszam? A franchise-kínálatból történő átvevői választás szempontjai igen változatosak. Meghatározó lehet az anyagi helyzet, a befektetéssel szemben támasztott megtérülési elvárás, a szakmai érdeklődés, de az adott helyen való hozzáférhetőség is. És ha az átvevő meg is hozza a döntést, akkor még hátravan az átadó döntése, azaz a rendszergazda elfogadja-e a vállalkozót, vállalkozást átvevőjeként.

Az átadó-átvevő kommunikációjának kialakítása

Már többször volt arról szó, hogy a jó franchise-vállalkozás a jó üzleti partneri viszonyon alapul. A jó társas kapcsolat alapja a jó, és kétirányú kommunikáció. Erről elsősorban a rendszergazdák szoktak megfeledkezni, mert a hagyományos, hierarchikus szervezetekben megszokott, fentről lefele menő információáramhoz vannak hozzászokva.
Megelőzendő a kapcsolatok kommunikációhiányból eredő megromlását azoknál a franchise-hálózatoknál, ahol az átvevők száma már meghaladja a nyolcat-tizet, e kapcsolatot célszerű intézményesíteni. Erre lehet létrehozni azokat a fórumokat, amelyeken a problémákról, javaslatokról egyaránt lehet tárgyalni. E fórumok egyik lehetséges formája az ún. franchise-átvevői, vagy egyszerűen franchise-tanács, amely rendszeresen összeül, s meghatározott ügyrend szerint jár el. Erre már vannak jó példák Magyarországon.

Összefoglalva

Érzékelhető, hogy a franchise-vállalkozás összeállítása hasonlít egy kirakós játékhoz, ami sok, s egymáshoz illő elemből áll. Ezek összerakása a rendszergazda feladata. Az elemek rendszerről-rendszerre változnak, de egy általános sémát a 7. ábra szemléltet. Ebben költségektől az ellenőrzésig, a területkijelöléstől a finanszírozásig több minden megjelenik.
 Franchise5.jpg

Amikor együtt van a rendszer, akkor annak tartalmát és átadható üzletviteli ismereteit össze kell foglalni egy működési kézikönyvben. S ha ez megvan, csak akkor jöhet a jövőbeli átvevők keresése, a kettős marketing első része, az értékesítés, azaz a működési kéziköny tartalmának megfelelő franchise-szerződés megkötése a kiválasztott átvevővel.

A franchise-kapcsolat meghatározó dokumentumairól

A franchise kapcsán számos új, vagy új tartalommal rendelkező fogalommal kell megismerkedni. A könyv II. része a fogalmak jelentős részét sorra veszi. Ezekből kettőt azonban ki kell emelni a többiek közül. A franchise-vállalkozásban és kapcsolatrendszerben a tartalom és a forma összhangja rendkívül fontos. Ezek egymással szerves kapcsolatban lévő legfontosabb alkotói a franchise-rendszernek: a know-how-t tartalmazó kézikönyv a tartalom és a mindennek együttműködési keretet adó franchise-szerződés, a forma.

A működési kézikönyv

Többször esett már szó a működési kézikönyvről, egy-egy franchise-rendszer “bibliájáról”. A kézikönyv a rendszer kidolgozottságától függően részletesen kell tartalmazza az eredményes üzletvitelhez szükséges tudnivalókat. Ebben van összefoglalva a többször hivatkozott know-how, esetleg ennek egyik fejezete az arculati leírás is. Tartalma a nyitás előtti információtól, a mit? hogyan? kérdésekre adott válaszokon keresztül, a rendszergazda által történő ellenőrzések részletezéséig terjedhet. Profiltól függően áruismertetőket, recepteket, berendezések kezelési útmutatóit, de öltözködési és viselkedési előírásokat is tartalmazhat.

A franchise-szerződés

A franchise-kapcsolat alapdokumentuma. A Polgári Törvénykönyvben nem nevesített szerződéses forma. Általában egy keretszerződés, amely kiegészül az adott franchise-vállalkozásra jellemző bérleti, szállítási, szolgáltatási stb. szerződéssel. A rendszergazda innovációs képességétől függő elvi lehetőségeket kínál arra, hogy a know-how értékesítése hogyan, milyen keretek között történjen. A szabadság mellett azonban vannak olyan minimum-kritériumok, amelynek eleget kell tennie. Ezekről jogi nyelven egyedül a Versenytörvény, gazdaságetikai vonatkozásokban pedig a Franchise-vállalkozás etikai kódex-e rendelkezik (lásd a Függelékben). S bár nincs “franchise-jog” Magyarországon, azt le kell szögezni, hogy a magyar jogrend minden vonatkozásban megfelel a nemzetközi elvárásoknak és gyakorlatnak. Ha a franchise kapcsán jogi problémák vetődnek fel, úgy azok rendszerint a jogalkalmazás miatt kerülnek előtérbe.

Összeállítás Dr. Kiss István, “Franchise A-tól Z-ig” c. könyve alapján

Következő oldal:

Tájékoztató anyagok

 

Tájékoztató anyagok

Az alábbi anyagainkkal bemutatjuk Önnek az Autó-Doktor szerviz koncepciót, MODUL hálózatunk működését és a prémium minőségű Liqui Moly kenőanyag, adalék és szerviz segédanyag termék programunkat.

szerviz magazin kepLegújabb kiadványunk a 2017-es SZERVÍZMAGAZIN

 tajekoztato anyagok 001  tajekoztato anyagok 002  tajekoztato anyagok 003  tajekoztato anyagok 004  tajekoztato anyagok 005

 1.

Szerizkoncepció modulok

 2.

Az Autó-Doktor MODUL Hálózat bemutatása

3.

Összefoglaló a MODUL rendszer szolgáltatásairól

4.

Az Autó-Doktor Prémium Gyorszerviz szolgáltatásai 

 5.

Liqui Moly termékkatalógus


Következő oldal:

Partnereink

 

Mit nyújtunk a MODUL szisztémával?

Szerviz-marketing – a teljes műhelykihasználtságért

•    új ügyfelek megnyerésének módszerei
•    több, napi munkaóra a tartós törzsügyfél-kapcsolatok által
•    szegmentált piacelemzés elsajátitása
•    arculatot erősítő újságok, szóróanyagok, kiadványok
•    „autóélethosszig” tartó ügyfél-kapcsolattartáshoz szükséges eszközök
•    aktív ármarketing, árgarancia alkalmazása

Ügyfélkezelés-stratégia – a jövő biztosítása

•    műhelykihasználás és a munkalehetőség tartós biztosítása
•    agresszív árpolitika a legfontosabb termékeknél, szolgáltatásoknál
•    hatékony szervizszervezés – flottáknál
•    hatékony raktározási menedzsment

Párbeszéd – az aktívabb szervizértékesítésért

•    a párbeszéd szervezésének és folyamatának felépítése
•    határidő kiegyenlítés, aktívan irányított műhelytervezés/megbízás-előkészítés
•    vevő orientált munkafelvétel/recepció/
•    eladást segítő párbeszéd létesítése, beleértve a POS-reklámot is
•    assistance szolgáltatások – baleset, műszaki meghibásodás és önhiba esetén
•    módszeres adalékanyag eladás
•    értékesítési kommunikációba bovonni képes aktív dialógus elsajátítása
•    bizalom elősegítő számlamagyarázat

Új partnereink vállalkozásának sikeres elindítását átfogó piaci ismereteinkkel, több éves tapasztalatunk átadásával segítjük.

Többet adunk a MODUL rendszerrel!

•    kedvező belépési és működési díjak “egy egész életen át”
•    folyamatos technológiai fejlesztések
•    21. századi marketing oktatás
•    új trendek és tendenciák ismertetése/felismerése
•    vezetői coachingok szervezése
•    folyamatos elméleti és gyakorlati képzések
•    oktatjuk, betanítjuk, majd folyamatosan felügyeljük a rendszerben dolgozókat, foglalkoztatottakat
•    potenciális ügyfélkör bővítésének és akvirálásának módszerei
•    partnereinknek adott esetben területi kizárólagosság biztosítása
•    ily módon is támogatjuk az önálló fejlődés, terjeszkedés lehetőségét, egyúttal elősegítve hálózatunk tagjai között az együttműködést
•    hosszú távú együttműködésben gondolkozunk, szerződésünk minimum 5 évre szól

Saját és nemzetközi szakmai anyagaink, kézikönyveink gyakorlati útmutatóul szolgálnak majdani sikeres partnereinknek.

Kiket várunk a hálózatba?

Téged, ha….
•    a fentiek felkeltették érdeklődésedet, érdeklődsz rendszerünk iránt, és azonosulni tudsz közös céljainkkal
•    rájöttél, hogy egyedül nem lehetsz nyertes a globalizált világban
•    elég bátornak és elszántnak érzed magad ahhoz, hogy saját vállalkozást indíts vagy a meglévőt szeretnéd európai köntösbe öltöztetni
•    változtatni szeretnél az eddigieken, és a kihívásokat várod
•    képes vagy irányítani egy rád bízott csapatot
•    vállalkozó kedved eddig azért nem jött meg, mert féltél a bizonytalantól
•    de szeretnél sikeres és egyedi lenni valamint a
•    pótolhatatlan, ügyfélcentrikus szolgáltatásainkkal a versenytársak elött járni

Kizárólag azok jelentkezését várjuk kik, hittel és meggyőződéssel, hosszútávon kívánnak együttműködni velünk, az ügyfelek érdekeit szolgálva.

Milyen konkrét alternatívákat ajánlunk?

Hét MODUL, amiből az első három átvétele ajánlott
•    Autó-Doktor – Know-How modul (tudni hogyan)
•    Autó-Doktor – Kenőanyag modul (Liqui Moly)
•    Autó-Doktor – Szolgáltatások modul (csomag elemek)
•    Autó-Doktor – Marketing modul (minőségi ügyfelek a célkeresztben)
•    Autó-Doktor – Workshop modul (tiszta képet kap vállalkozása gazdálkodásáról)
•    Autó-Doktor – Auditálás modul (eredmények elemzése)
•    Autó-Doktor – Arculat modul (optikai megjelenés)

Három szerviz funkció:
1.    Autó-Doktor – Inspekció (időszakos, kötelező periódikus szerviz)
2.    Autó-Doktor – Inspekció + Prémium Gyorsszerviz (futómű, fék, kipufogó, lengéscsillapító, vezérlés, gumiabroncs, stb.)
3.    Autó-Doktor – Inspekció + Prémium Gyorsszerviz + Általános szerviz (komplex javítások, stb.)

Az egyik legfontosabb szempont, hogy koncepciónk, rendszerünk tagjainknak biztosabb jövőt, fenntartható fejlődést, számos területen versenyképes előnyöket nyújtsunk, végső soron pedig segítsen mindannyiunknak a jobb üzleti eredmények elérésében.

Nem rajtam múlik a siker… mondják egyesek, kifogást keresve

Kizárólag Rajtad múlik a siker. Ha Te azzal a szándékkal kívánsz csatlakozni egy modul-rendszerhez, hogy az garantálja a sikeredet, óriási tévedés áldozata lehetsz és rengeteg csalódás érhet. Egy jó munkahely – ahol alkalmazásban vagy – sikeres maradhat úgy is, ha Te nem végzed el jól az Rád bízott feladatokat. Saját vállalkozásod eldöcöghet valahogyan úgy is, hogy az nem felel meg mindenben a legmagasabb követelményeknek. De egy következetesen alkalmazott rendszerben Te biztosan kudarcra vagy ítélve, ha nem vagy képes tartósan, kivétel nélkül minden kötelezettségének 100 százalékban megfelelni.

Aki azt állítja, hogy itt könnyen és gyorsan lehet bárkiből milliomos, egyszerűen hazudik! A többség nem hogy meggazdagodni nem fog, de még valamire való hasznot sem termel, és pár hónap próbálkozás után feladja. Ez a valóság. Persze van, és mindig lesz egy szűk vállalkozói réteg, aki kitartó, odaadó, minőségi munkával nagy profitot termel és egy idő után valódi tartós jövedelemre tesz szert. A kérdés csupán az, hogy Neked van-e kedved, és elegendő bátorságod ahhoz, hogy ebbe a körbe tartozzál?

Ez az Autó-Doktor MODUL-rendszer!

Kérjél személyes időpontot, találkozót, látogas el hozzánk és megismertetjük Veled a hálózathoz történő csatlakozás menetét

•    Horváth Róbert
Mobil: +36-30/ 936 6077
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

•    Ifj Horváth Róbert
Mobil: +36-30/ 216 3797
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Következő oldal:

Tudjon meg többet a Franchise-ról

 

Miért pont az Autó-Doktor MODUL szisztéma?

•    mert alacsonyabb tőkebefektetéssel indíthatja sikeres vállalkozását
•    mert az átlagosnál nagyobb profit lehetőséget biztosítunk
•    mert biztosítunk olyan eszközöket, hogy mérjék és javítsák szervizük hatékonyságát a legnagyobb profit érdekében
•    mert Ön az ügyfél elégedettség méréséhez kap pótolhatatlan segítséget (levelező és telemarketing)
•    mert cége olyan magaslatokba kerül a minőségi ügyfélbőség területén, ami korábban ismeretlen volt
•    mert Ön a kontrolling rendszerrel szolgáltatást kap, amely hozzájárul a vállalkozása értéknövelő képességének fokozásához
•    mert az árgaranciát, mint eladásösztönző eszközt, kidolgozott verzióban kapja meg tőlünk
•    mert a szolgáltatásainkkal bizalmat ébresztünk az ügyfeleinkben, mert nem a termékeinket, hanem az ügyfél igényeit helyezzük a középpontba
•    mert a kiemelkedő profitszerzés esélyei jóval nagyobbak, hogy ha már egy jól bevált szolgáltatást is kínál hozzá
•    mert a folytonos fejlődésben lévő szerelési technológiára, diagnosztikára mindig aktuális oktatást kap
•    mert az autógyárak által kínált hosszabb garancia idő, ingyenes szerviz ellátás szükségessé teszi az Ön megreformált, nálunk elsajátított hozzáállását
•    mert a szerződéses jogviszony tartama alatt folyamatos szakmai támogatást kap
•    mert a szerződéssel járó, a szolgáltatásokhoz elengedhetetlen Liqui Moly csoport kenőanyagait a maximális kedvezménnyel kaphatja meg

Az Autó-Doktor MODUL-rendszer háttere mind-mind olyan támogató értékekkel bírnak a partnerek számára, mely a sikert determinálja.

Autó-Doktor háttér támogatások

Az Autó-Doktor Horváth Kft. olyan háttér folyamattámogatást nyújt – túlnyomórészt díjtalanul – amely lehetővé teszi, a rendelkezésre álló prémium ügyfélbázis magas színvonalú kiszolgálását és ezáltal az elégedett, idővel lojális vásárlókör kiépítését.

1, Üzleti környezet:

A MODUL-rendszer egyik kulcsa az egységes optikában rejlik, legyen szó akár az ügyfél kiszolgálásáról, a termék portfóliórol, öltözködésről vagy az arculatról. Mi minden elemre külön figyelmet fordítunk. Mivel az ügyfelek számára az első ismertető jel az épület és az üzlet dizájna, ezért egy modern, magas színvonalú arculat kialakítására törekszünk – a tervezést segítve – minden partnerünknél.

2, Liqui Moly:

A Liqui Moly márkaportfólió lehetővé teszi a – piaci igényeknek megfelelően – partnerek számára a szükséges minőségi termékek biztosítását. A Liqui Moly a legszélesebb termékválasztékkal rendelkezik Magyarországon. Az Autó-Doktor rendszerhez való csatlakozás azt is jelenti, hogy partnereink a legjobb kondíciókkal  juthatnak hozzá a működés alapját biztosító készletekhez. (mint pl.: hosszított fizetési határidő, részleges bizományosi készlet, 4+1 olajcsere igazolvány, előrendelési kedv., induló készlet kedv., kopl. raklap vásárlási kedv., forgalomteljesítési -növekedési kedv., pontgyűjtő akció, stb.)

3, Informatika:

A mai üzleti világban a folyamatok csak a megfelelő informatikai háttértámogatással működnek versenyképesen. Az Autó-Doktor rendszer keretében minden olyan szoftvert beszerzésének lehetőségét rendelkezésre bocsátjuk amelyek informatikai oldalról is biztósítják egy országos hálózat sikeres működését. Infokommunikációs eszközeinket, szoftvereinket érdemes egy rendszerbe szervezni, s az újabbnál újabb technológiákat használni, mert rengeteg költséget, időt, energiát spórolhatunk meg. A viszonylag új technológiák gyors bevezetésével nagyságrendekkel növelhetjük meg cégünk működésének hatékonyságát. Külső és belső kommunikációnk korszerűbbé, gyorsabbá alakítása miatt ügyfélkapcsolatainkban sokkal eredményesebbek lehetünk (Műszaki ügyvitel, API, CRM, Szerviz blokkoló, Előjegyzés, Könyvelés, Webáruház, stb.).

4, Know-How:

A “know-how” nem szabadalmaztatott tapasztalati információk olyan csomagját jelenti, amely a gyakorlat és a MODUL rendszergazda ellenőrző vizsgálatának eredményeként jön létre és amely titkos, értékkel bíró és azonosított. Olyan műszaki, szervezési, gazdasági vagy tudományos ismeret, amely többek között különféle speciális szolgáltatások végzését teszi lehetővé. Az eljárás átadása nagyságrendekkel nagyobb anyagi előnyökkel jár a partner részére, mint amit eddig élvezett. Az Autó-Doktor az ügyféllel való párbeszéd alkalmazását, a szervizértékesítés maximális hatékonyságát, az utólagos értékesítésből származó bevételek optimálását valamint a lehető legnagyobb ügyfél- elégedettség elérését célozza meg a reklamációkból és utómunkákból származó költségek alacsonyan tartása mellett.

5, Képzés, oktatás:

Az Autó-Doktor MODUL partnerség egyik legfontosabb eleme a folyamatos képzés és oktatás, amely lehetővé teszi, hogy időröl időre a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsuk partnereinknek, mind szakmai mind kereskedelmi oldalról. Az oktatási rendszeren keresztűl adjuk át partnereinknek azt a know-how-t amely a leghatékonyabb és legmagasabb színvonalú működést teszi lehetővé. Képzési rendszerünk fontos része az ellenőrzési metodikánk. Az ellenőrzéssel a célunk, hogy a lehető legtöbb tudást valósítsuk meg a gyakorlatba, hiszen minden tudás annyít ér, amennyit hasznosítunk belőle.

6, Ügyfélkezelés:

Az Autó-Doktor koncepció tehát, az ügyfél bizalmának mindenáron való megszerzése. A speciális tudásanyag, a rugalmasság, a kiemelt ügyfélközpontúság, az átláthatóság, a speciális szolgáltatások sora és a versenyképes ár-érték arány is mind ezt hivatottak bizonyítani. Célunk minden egyes ügyfelünk maximális elégedettségének elérése, hogy az Autó-Doktor Kft és partnerei nevéhez bizalom kötődjön. Nálunk az ügyfelet közvetlen dialógus során, már a felemelt gépkocsija alatt tájékoztatja szakemberünk annak állapotáról és a várható költségekről. Az Autó-Doktor Kft minden igyekezete arra irányul, hogy a szervizeinkben nyújtott szolgáltatásunk az ön számára is az általunk fontosnak tartott értékeket tükrözze. Célunk a gyári technológiai utasítás szerinti javítás, gyári beszállítói minőségű alkatrészek alkalmazása és a gyári, eredeti műszaki állapot visszaállítása. A megőrzött eredeti számla, blokk, egyben jótállási/garancia jegynek is minősül.

7, Marketing:

Az Autó-Doktor MODUL hálózatban a központi marketing mellett fontosnak tartjuk, hogy lokálisan is a lehető legtöbb fórumon megismertessük partnereinket az ügyfelekkel. Ennek keretében lehetőség van a partnerekkel közös, országos, helyi színtű marketing kampányok szervezésére az Autó-Doktor Kft elvi támogatásával. A direkt marketing olyan kapcsolatfelvétel, amelyet az Ön cége kezdeményez a meglévő illetve lehetséges ügyfelek felé azért, hogy eladásokat generáljon, vagy hogy emelje cége és a termékeivel kapcsolatos ismertséget. Sok cég számára a hírlevél, mail-marketing, Autó-Doktor szerviz újság valamint a telefon-marketing alkalmazása messze a leginkább költséghatékony formája a marketingnek. Ezzel lehetővé válik az Ön számára, hogy jóval nagyobb pontossággal célozzon meg ügyfeleket, mint amit más módszerek lehetővé tesznek. Mi egy kész üzletet adunk Önnek gyakorlatilag ingyen.

8, Hűségprogram:

Az Autó-Doktor hűségprogram a MODUL rendszerünk egyedi terméke. Azt valljuk, hogy egy autószerviz csak akkor működhet hatékonyan és eredményesen, ha megfelelő méretű lojális ügyfélkörrel is rendelkezik. A Liqui Moly pontgyűjtő akcióval, a négy különböző szolgáltatás szintű motorolajcsere-csomaggal valamint egyéb szolgáltatásainkkal lehetőséget adunk partnereinknek, hogy jelentős méretű saját ügyfélkört építsenek szervizük köré és idővel visszatérő, elkötelezett, lojális ügyfelelkkel, vásárlókkal dolgozhassanak együtt. Az Autó-Doktor szervizkönyv vezetésével és a vele járó 5+1 motorspecifikus inspekció/olajcsere akcióval – ami tartalmazza az API digitális díjtalan 99 pontos részletes közlekedésbiztonság-technikai átvizsgálást, klíma, olaj és üzemanyag rendszer tisztítást, gépkocsimosást, diagnosztikai vizsgálatot, kenőanyag és gumiabroncs teljeskörű garanciát, díjtalan motorolaj utántöltést két olajcsere között, törzsvásárlói bónuszkártyát, szerviz-csere és bérautót, folyadékok színtjének ellenőrzését, szervizintervallum visszaállítását, fékbetét élettartam garanciát és feltöltését – valamint a mobilitás és asistencia szolgáltatásunk lehetőséget biztosít partnereinknek, hogy ügyfeleik még többször látogassák meg szervizüket és kötődésük is erősebb legyen.

9, Motivációs program:

A megközelítés alapja a sikerélmény és az eredményesség inspiráló érzése, mely a munkakörülmények megteremtéséről szól, arról hogy lehetővé tegyük, a velünk dolgozó munkatársak valóban a legjobbat hozhassák ki magukból. A program középpontjában – a rövid elméleti alapozást követően – a kiváló teljesítményhez szükséges munkakörnyezet megteremtése áll. Azon feltételrendszeré, amely lehetővé teszi a velünk dolgozók számára a kibontakozást: azt, hogy munkatársaink napról napra továbbléphessenek céljaik megvalósításában, feszegethessék teljesítményük határait és kiélhessék a bennük szunnyadó kreativitást, munka közben elsősorban örömet és ne fásultságot érezzenek. Ehhez bizalomra, sikerélményre, önállóságra és felelősségvállalásra lesz szükségük. A coaching szemléletű vezető úgy támogatja (vezeti) munkatársait, hogy azok képességeik legjavát nyújtsák. A motivált, érdekelt, a cég értékrendszerébe bevont munkatársakkal a siker összehasonlíthatatlanul nagyobb lesz.

10, Kenőanyag garancia program:

Az Autó-Doktor Kft. korlátozott jótállást vállal Magyarország területén a gépjármű-tulajdonos gépjárműve motorjának kenőanyaggal érintkező és az olajkörforgásban érintett mozgó alkatrészeiben bekövetkezett hibáiért, amennyiben az ügyfelünk a “kenőanyag garancia programban” meghatározott feltételeket teljesíti.

11, Kontrolling szolgáltatás:

Cégünk elsődleges küldetése, hogy ügyfeleink, a kis és közepes vállalkozások megalapozott üzleti stratégiával, megfelelő pénzügyi előrelátással, a piaci trendeket és változásokat figyelemmel kísérve valóban sikeres vállalkozásokká váljanak. Partnereinkkel együttműködve dolgozzuk ki a változás és továbblépés lehetséges irányait, építünk fel stratégiát, kimunkáljuk és koordináljuk piacbővítést, hatékonyságot, versenyképességet célzó projektek megvalósítását. Komplex üzleti megoldásokat kínálunk opciónálisan, amelyek hozzájárulhatnak üzleti céljaik megvalósításához a folyamatosan változó gazdasági környezet feltételrendszeréhez igazodóan.

12, Prémium Gyorsszervizek auditálása:

Az Autó-Doktor Kft új programot indított el a javítóműhelyek körében. Amelynek keretében speciális “Prémium Gyorsszerviz” minősítést kaphatnak a javítóműhelyek, melyeket külön emblémával látunk el. Az Autó-Doktor Kft célja, hogy ezzel az új auditálási rendszerrel emelkedjen az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások színvonala. A cél, hogy a “Prémium Gyorsszerviz”-ek maradéktalanul megfeleljenek az ügyfélfogadás, a műszaki tanácsadás és szolgáltatások terén támasztott komoly szakmai feltételeknek. A “Prémium Gyorsszerviz” embléma azon erőfeszítések elismerése, hogy a javítóműhelyek minőségi szolgáltatást biztosítanak ügyfeleik számára, a kellemes környezet, hatékony munkamódszer, felkészült munkatársak és a korszerű gépekkel felszerelt műhelynek köszönhetően.

13, MotorCheckUp – elkerülhetők a költséges javítattások:

MODUL rendszerünk tagjaként partnereink egyedülálló előnyökre tehetnek szert a konkurenciával szemben, amennyiben a MotorCheckUp® tesztjét alkalmazzák. Csaknem mindent megvizsgálhatunk a gépkocsin, de a motorba „belenézni”, az esetleges meghibásodásokat vagy a fellépő zavarokat felismerni, mindeddig szinte megoldhatatlan probléma volt. Azonban ahogy az orvosnak elég egyetlen csepp vér egészségi állapotunk ellenőrzéséhez, a MotorCheckUp® által kínált vizsgálathoz is csupán egyetlen csepp olaj szükséges. A MotorCheckUp® bepillantást enged a motorba. A hátterében meghúzódó módszer világos és egyszerű: egy külön erre a célra kifejlesztett, szabadalmaztatott és TÜV által bevizsgált tesztpapír elemzi az olajcseppet. A teszt eredményét végül összehasonlítják a TÜV által jóváhagyott foltmintákkal.

14, Árgarancia:

Parnereink szervizében ezentúl az ügyfeleknek, árgarancia szolgáltatást biztosítunk.
Egy az Autó-Doktor partner szervizben kapott árajánlatot hasonlítsa össze egy másik független szerviztől kapott ajánlattal, illetve szolgáltatással! Ha esetleg kedvezőbb ajánlatot kapna a másik független szerviztől mi elvégezzük a munkát azon az áron is.

15, Kiterjesztett garancia:

A gépjármű kiterjesztett garancia biztosítás egy korszerű termék a gépjárművekhez adható biztosítások palettáján. A hagyományosnak tekinthető gépjármű-biztosításokkal ellentétben ez a biztosítás a biztosított gépjármű belső meghibásodásaira nyújt fedezetet úgy, hogy a jellemzően egy-két éves gyártói garanciát további két-három évvel meghosszabbítja.

Autó-Doktor szerviz MODUL koncepció

Az Autó-Doktor Kft moduljain keresztül számos előnyt nyújt ügyfeleinek, partnereinek. A modulok, mellyel támogatjuk a csatlakozott műhelyeket, a szerviz legfontosabb területeit öleli fel:
•        vállalati- és minőségmenedzsment kalakítás
•        kenőanyag forgalmazás, szerviz koncepció
•        információs technológiai támogatás
•        ügyfélszolgálati munkatárs képzés
•        reklám és marketing támogatás
•        mail és phone marketing tanfolyamok
•        kontrolling szolgáltatás, a kedvezőtlen eltérések ellensúlyozására, stb.

Az Autó-Doktor Kft moduljainak alkalmazásával növelheti a szervize működésének színvonalát, és részese lehet egy professzionális hálózatnak, melynek tagjai meghatározó presztízs értéket képviselnek.

Autó-Doktor MODUL szolgáltatásai a siker érdekében!

A teljesség igénye nélkül
•    szerviz, iroda, egyéb helységek dekorációjának és arculatának megtervezése
•    szervizberendezéseknek helyeinek megtervezése, gyakorlati kivitelezéshez való segítségnyújtás
•    ajánlott innovatív gépek, szerszámok, műszerek beszerzésének elősegítése
•    ügyviteli, raktárkezelő, gépjárműpecifikus szoftverek megismertetése, értékesítése
•    Autó-Doktor MODUL előírások szerinti nyomdatechnikai űrlapok használata, jogkövetése (pl.: névjegyek, nyomtatványok, munkalapok, stb.)
•    Autó-Doktor tudásközpont használata (a leghatékonyabb képzési rendszer)
•    folyamatábrás, stratégiai működési kézikönyv elsajátításának lehetősége
•    mail és telefon marketing koncepció kihasználása
•    etikai kódex fontosságának tiszteletben tartása
•    motiváció, egy sikerorientált rendszer felismeréséhez

Képzéseink, vállalkozásának minden életciklusában, megfelelő segítséget nyújtanak Önnek ahhoz, hogy csapatát megfelelően tudja vezetni, motiválni  – a hálózaton belül továbbfejlesztve ismereteiket, készségeiket – hosszú távon sikeres építői lehetnek a közös vállalkozásnak.

Következő oldal:

Mit nyújtunk a Modul szisztémával?

Gyakran ismételt kérdések

A járművön végzett rendszeres inspekciók megnövelik gépjárműve élettartalmát illetve eladásnál a rendszeresen karbantartott jármű jelentős többletértéket képvisel. Az inspekció a gépjárművek funkcionális és biztonsági alkatrészeinek a szisztematikus átvizsgálását jelenti. Az új autóknál a garanciaidő alatt a legtöbb gyártó előírja az első inspekció időpontját. De az idősebb autóknál is rendszeresen el kell végezni az időszakos karbantartásokat, hogy megőrizzük a járművek biztonsági állapotát.

Az időközi karbantartásokat a gyártók előre meghatározzák. A korszerűbb járművekben a járművezetőt a fedélzeti számítógép emlékezteti az esedékes inspekciókra. Ezen felül a gépjárművek szervizkönyvében is fel vannak tüntetve az időközi karbantartások. Többnyire a kötelező intervallumok évenként vagy 15.000-től 30.000 km-ig vannak meghatározva, attól függően, hogy a jármű melyiket éri el először.

Szervizünkben Hétfő – Péntek-ig, 8.00 – 17.00-ig várjuk ügyfeleinket, telefonos elérhetőségünk +36 84 519 219 leveleket pedig az szerviz@auto-doktor.hu email címre várjuk.

Alapvetően érvényes: egy időben elvégzett inspekció mindig kifizetődő. Aki egy új jármű garanciáját meg akarja tartani, az inspekciós intervallumot nem szabad kitolnia. Nem elhanyagolható tény, hogy a dokumentált, rendszeresen elvégzett inspekciók növelik egy gépjármű használtpiaci értékét. De az idősebb járműveken is rendkívül hasznos a rendszeres karbantartások betartása, mert a szerelő a műhelyben ellentétben a műszaki vizsgabázissal, a különböző járműkomponensek, alkatrészek időbeni tartósságára is felhívja a figyelmet. Azonban egy 1 000 km-es késedelem még nem szokott drámai lenni.

Az inspekciós költségek nagymértékben függenek a szervizek minőségétől és járművek típusától. A márkafüggetlen szervizek árai többnyire kedvezőbbek mint a márkaszervizeké, illetve egy luxuslimuzin inspekciója természetesen lényegesen drágább, mint egy kisautóé, az árak emiatt kb. 30.000 és 150.000 Ft között mozognak.

>>>

Ha esedékes az inspekció a megfelelő szaktudás és szerszám nélkül soha ne álljunk neki! Csupán az olyan műveleteket végezhetjük el, mint: a világítás, olajszint vagy a guminyomás ellenőrzése! Azonban az összes többi szaktudást igénylő alkatrészek kiválasztását és cseréjét csak szakember végezheti el műhelykörülmények között!

Alapvetően minden hivatalos szerviz végezhet inspekciókat függetlenül attól, hogy márka vagy márkafüggetlen szerviz-e. A legfontosabb, hogy az autót a gyártói előírásoknak megfelelően kell javítani, illetve a gyári minőségű alkatrészeket kell beépíteni különben a garancia nem lesz érvényes! A garancia lejártával a gyártói előírások betartása ugyan nem releváns de azért nagyon ajánlott.

A gépjárművek szervizelését szinte minden esetben előre egyeztetett időpontokra tudjuk vállalni, az alkatrészek megrendelése miatt így biztosított a gördülékeny, gyors és pontos munkavégzés.

A műhelyekben az éves inspekciókat csak a megfelelően kiképzett technikusok, autószerelők végezhetik el. Csak az Ügyféllel történő egyeztetést követően kezdheti el a feladatokat a munkatárs. Ha ez az egyeztetés nem történik meg és munkákat az Ügyfél beleegyezése nélkül (munkalap) végezzük el, akkor ezt a szerviz csak saját felelősségére teheti.

Alapvetően érvényes a szervizekre: Csak a biztonságtechnikailag veszélyes alkatrészeket szabad az Ügyfél megkérdezése nélkül beépíteni a járművekbe, minden más esetben az Ügyfél beleegyezése szükséges (szerviz felelőssége). Nálunk minden alkatrész cseréje, csak az Ügyfél megkérdezésével és beleegyezésével kerülhetnek beépítésre. Ellenkező esetben a jogszabály az Ügyfelet védi és ezért a nem egyeztetett munkálatok költségeit nem köteles kifizetni a szerviznek!

periodikus kedvezmenyek

Az alábbi tájékoztatóból részletesen megismerheti olajcsere-szerviz csomagjaink tartalmát (inspekció), segítséget nyújtunk a megfelelő motorolaj kiválasztásához és bemutatjuk mi mindent tartalmaznak még a díjmentes átvizsgálás és szolgáltatás csomagjaink. Szervizünkben felkészült kollégáink minden alkalommal segítséget nyújtanak a gépjárművének leginkább megfelelő szervizcsomag kiválasztásában!

Időszakos szerviz programunk:

auto doktor csomagok

 

cim szolgaltatasok

cim elettartam garancia

fekakcio

cim miert az auto doktor
cim uzletpolitika cim atlathatosag cim fixcsomagarak cim garanciavallalas
Cégünk felismerve az igényeket, időben nyitott a minőségi autójavítás felé. Az Autó-Doktor Horváth Kft. egy olyan vállalkozás, amely a sikerét, és a koncepcióját az alapvető emberi értékekre, igényekre építette. Az Autó-Doktor Horváth Kft alapértékei a következőek – műszerezettség, szakértelem, bizalom, átláthatóság. Ezek az értékek tartják össze a munkatársakat és teszik az Autó-Doktor Horváth Kft-t sikeres prémium szolgáltatóvá. Az Autó-Doktor Kft üzletpolitikája ugyanúgy valamilyen innovatív ötleten, üzleti terven, profitorientáltságon alapul, mint egy másik vállalkozás esetében, de a fő célok között van az is, hogy a vállalkozás valamilyen hasznos, kézzelfogható előnyt nyújtson az ügyfelek részére. Az Autó-Doktor Horváth Kft. szervizében elvégzett díjtalan 99 pontos közlekedésbiztonsági műszaki átvizsgálás megtörténte után – az ügyfél a munkafolyamatokat a helyszínen nyomonkövetheti – kötelesek vagyunk a fennálló jogszabályoknak megfelelően felhívni ügyfeleink figyelmét arra, hogy milyen karbantartási-, és javítási beavatkozásokat javaslunk elvégeztetni, gépjárműve kifogástalan működése és biztonsága érdekében. Az Ügyfél saját maga dönt, hogy a kapott árajánlat után mikor, kivel és mit javíttat gépkocsiján. A kiállított számlát Önnel együtt ellenőrizzük. Az semmi olyat nem tartalmazhat, amiben előre nem állapodtunk meg. Ügyfelünk mindent tudhat és tudni is kell arról, ami az autójával nálunk történik. Még a javítás megkezdése előtt írásban is tájékoztatjuk Önt az elvégzendő javításról és a számla várható végösszegéről. Az Autó-Doktor Horváth Kft. valamennyi szolgáltatására csomagban kezelt, fix, rögzített árat kínál (normaidő és rezsióradíj helyett), amely mindenki számára publikus és ettől semmilyen körülmények között nem tér el. Amennyiben a díjtalan 99 pontos közlekedésbiztonsági műszaki átvizsgálás megtörténte után a javítás vagy megbontás során kiderülne, hogy más alkatrészek is cserére szorulnak, azt mindig előre megbeszéljük Önnel. Ön saját maga is meggyőződhet a hibáról és eldöntheti, hogy kívánja-e elvégeztetni a pótlólagos javításokat vagy sem. A biztonságba való beruházás mindig megtérül! A nálunk elvégzett, számlával igazolt javításra teljeskörű jótállást biztosítunk (a gyári garancia megtartása mellett). Csak azt az alkatrészt cseréljük amit feltétlenül ki kell cserélni. Előzetes időpont-egyeztetés nem szükséges. Az Autó-Doktor Horváth Kft.-nél kizárólag nemzetközi hírnévnek örvendő gyártók ismert, gyári az eredeti alkatrészekkel egyenértékű, minőségi termékei kerülnek felhasználásra a gyári szerelési technológia alkalmazásával. Ez a technológia garantálja a gyári műszaki állapot visszaállításának lehetőségét. Javítástól független, ingyenes, gyors diagnózis és árajánlat.

Kipufogó rendszer  Motor  Vezérlés  Dízel befecskendezők  Üzemanyagrendszer tisztítás  Automataváltó olajcsere  Futómű szrviz  Fékrendszer  Akkumulátor  Klíma szerviz  GPS rendszerek

Lengéscsillapító  Intelligens diagnosztika  Téli, nyári átvizsgálás  Karosszéria javítás  Szélvédőcsere és javítás  Fényszóró felújítás  Műszaki vizsga és zöldkártya  Olajcsere specialista  Periodikus táblázat  Gumiabroncs garancia  Autómosás, ápolás

ismerje meg ertekesito szakembereinket

krisztian henrik balazs

 Nemecz Krisztián

Munkafelvevő mérnök/közgazdász
nemecz.krisztian@auto-doktor.hu
Tel: +36 30 866 3779

 Zuschlag Henrik

Munkafelvevő
zuschlag.henrik@auto-doktor.hu
Tel: +36 30 866 3775

 Tóth Balázs

Munkafelvevő
toth.balazs@auto-doktor.hu
Tel: +36 30 630 3143

Autó-Doktor Horváth Kft.

8600 Siófok
Papfődi u.1.
Tel: +36/84/519-219
Fax: +36/84/519-211
E-mail: szerviz@auto-doktor.hu
logo kicsi ff

Levelezési cím

8601 Siófok
Pf.:177. Hungary

Nyitvatartási idő

Az Autó-Doktor Horváth Kft. szervíz az Ön rendelkezésére áll:

hétfőtől-péntekig: 8.00 - 17.00-ig,
szombaton - vasárnap: zárva.

Rólunk mondták

"Igényes és pontos munkát végeztek még a szűk határidők esetében is"

"Szolgáltatásaik összessége arányban áll az alkalmazott árazási gyakorlatukkal"